علیرضا بیرانوند در نقش سیدجلال؟

این احتمال وجود دارد که علیرضا بیرانوند در اولین بازی پرسپولیس در لیگ جدید بازوبند کاپیتانی این تیم را برتن کند.

در همه جای دنیا شاید کاپیتان بهترین بازیکن یک تیم نباشد ولی قطعا بالاترین جایگاه را بین اعضای تیم و آن باشگاه خواهد داشت. خیلی‌ها در ظاهر می‌گویند بازوبند فقط یک تکه پارچه است و ارزش زیادی ندارد ولی در عمل خیلی‌ها به خاطر همیین یک تکه پارچه درگیر شدند و به اختلاف افتادند. تاریخ به ما این مضوع را می‌گوید که همین بازوبند کارهای زیادی در یک تیم می‌تواند بکند و ارزش زیادی دارد. در پرسپولیس طی سال‌های اخیر سید جلال حسینی کاپیتان اول این تیم بود و واقعا هم شایستگی این عنوان را داشت. بعد از سید جلال که همین چند روز قبل کفش‌هایش را آویخت و وارد عرصه مربیگری شد، امید عالیشاه کاپیتان اول پرسپولیس در فصل جدید خواهد بود و کمال کامیابی‌نیا هم کاپیتان دوم است. با این حال با توجه مدل بازی پرسپولیس و همچنین خریدهای جدید این تیم، احتمال نیمکت نشینی این دو بازیکن زیاد است و این احتمال وجود دارد که امید و کمال در خیلی از بازی‌های فصل بعد، در ترکیب اصلی پرسپولیس حضور نداشته باشند. در این صورت کاپیتان پرسپولیس چه کسی خواهد بود؟

هرچند معمولا در ایران کاپیتان بر اساس سابقه و تعداد بازی بیشتر انتخاب می‌شود، این احتمال وجود دارد که سرمربی یک تیم فردی را به عنوان کاپیتان انتخاب کند که سابقه کمتری نسبت به سایر بازیکنان دارد. در این گزارش می‌خواهیم ۶ کاپیتان پرسپولیس در فصل آینده را بر اساس تعداد بازی در این تیم بررسی کنیم.

امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا

همانطور که گفتیم، عالیشاه و کامیابی‌نیا کاپیتان‌های اول و دوم پرسپولیس در لیگ بیست و دوم خواهند بود.نکته جالب در خصوص این دو بازیکن این است که امید ۷ فصل و نیم و کمال ۷ فصل سابقه حضور در پرسپولیس را دارند ولی تعداد بازی‌های کامیابی‌نیا کمی بیشتر از عالیشاه است. امید که از لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمده ۲۱۱ بازی و کمال که از لیگ پانزدهم به جمع سرخ پوشان اضافه شده، ۲۱۴ بازی برای پرسپولیس انجام دادند.

وحید امیری

ستاره ملی پوش و با اخلاق پرسپولیس در لیگ بیست و دوم ششمین سال حضورش را در این تیم آغاز خواهد کرد. وحید که از لیگ شانزدهم به پرسپولیس آمد، ۱۷۷ بار پیراهن پرسپولیس را پوشید و به نظر می‌رسد کاپیتان سوم پرسپولیس خواهد بود. البته وحید به دلیل مصدومیتی که دارد، نمی‌تواند در چند بازی ابتدایی پرسپولیس حضور داشته باشد و فرد دیگری باید بازوبند را ببندد. وحید در لیگ هجدهم از پرسپولیس جدا شو و اگر آن فاصله یک ساله نبود،امیری هم در حال حاضر بالای ۲۰۰ بازی برای پرسپولیس انجام داده بود.

سیامک نعمتی

سیامک نعمتی با توجه به حضور دانیال اسماعیلی فر، به احتمال زیاد فصل را با نیمکت نشینی آغاز خواهد کرد. با این حال نعمتی هم جزو باسابقه‌های پرسپولیس به حساب می‌آید و حتی سابقه بستن بازوبند کاپیتانی را در کارنامه خودش دارد. سیامک در لیگ هفدهم پرسپولیسی شد و در فصل جدید، ششمین سال حضورش را در پرسپولیس تجربه می‌کند. نعمتی تا به حال ۱۵۷ بار پیراهن پرسپولیس را برتن کرده است.

علیرضا بیرانوند

گلر شماره یک تیم ملی بعد از دو سال دوری به پرسپولیس برگشت تا پنجمین فصل حضورش را در این تیم آغاز کند. با توجه به اینکه علیرضا در اکثر بازی‌ها قطعا فیکس بازی خواهد کرد، و به احتمال زیاد عالیشاه، کامیابی‌نیا و نعمتی نیمکت نشین و امیری هم مصدوم است، این احتمال وجود دارد که در بازی‌های ابتدایی لیگ جدید، بیرانوند بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندد که افتخار بزرگی به حساب می‌آید. بیرانوند در ۴ فصل حضورش در پرسپولیس مجموعا ۱۳۲ بار پیراهن پرسپولیس را برتن کرد.

مهدی ترابی

ستاره پرسپولیس در چند فصل اخیر که به تازگی قراردادش را به مدت ۲ فصل دیگر با این تیم تمدید کرد هم یکی از گزینه‌های کاپیتانی پرسپولیس خواهد بود. ترابی مجموعا ۳ فصل در پرسپولیس بازی کرده و ۱۱۰ بار پیراهن این تیم را برتن کرده است. ترابی هم مثل بیرانوند، جزو نفرات فیکس پرسپولیس خواهد بود و این احتمال وجود دارد که شانس بستن بازوبند کاپیتانی را در فصل جدید پیدا کند. گفتنی است ترابی در فصل گذشته سابقه کاپیتانی در پرسپولیس را داشته است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.