افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام بازنشستگان!

احمد اسفندیاری گفت: افزایش ۷۰ مبلغ وام بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری به ۱۲ میلیون تومان رسید.

احمد اسفندیاری با بیان اینکه سازمان تأمین‌ اجتماعی نزدیک به ۴ میلیون نفر مستمری‌‌بگیر دارد، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران از سال ۱۳۹۹ تغییراتی داشته است و امضای تفاهم‌نامه‌ای با تکیه بر منابع داخلی سازمان و اعتبارات بانک رفاه کارگران در جهت هم‌افزایی و ایجاد تعامل بیشتر، زمینه‌ساز افزایش قابل توجه ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان شده است.

وی با اعلام اینکه طی ۲ سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران پرداخت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۳۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌مبلغ ۵ میلیون تومان پرداخت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز حدود ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات با مبلغ ۷ میلیون تومانی پرداخت شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی از آغاز فرایند پرداخت تسهیلات مالی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و افزایش ۷۰درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم در سال جاری به ۱۲ میلیون تومان رسید.

اسفندیاری ادامه داد: در سال جاری تعداد ۴۱۶ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد و مبلغ این تسهیلات ۱۲میلیون تومان با اقساط ۲۴ماهه و با کارمزد ۴ درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: سهمیه‌های تخصیصی به کانون‌های بازنشستگان استان‌ها با توجه به تعداد بازنشستگان هر استان و اعضای کانون‌ها، تعیین و اعلام شده است و اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان ثبت‌نام‌شده توسط کانون‌های بازنشستگان پرداخت می‌شود.

اسفندیاری راجع به مراحل بعدی ارائه خدمات و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفت: مراحل بعدی پرداخت تسهیلات با استفاده از سامانه هوشمندی خواهد بود که امکان دسترسی بازنشستگان را جهت ثبت‌نام فراهم خواهد کرد. به‌منظور حفظ سلامتی و کاهش مراجعات حضوری بازنشستگان و مستمری‌بگیران، پرداخت تسهیلات به‌صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.