اخبار مهم برای بورس امروز سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱/ جاماندگان سهام عدالت بخوانند!

مهم‌ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ کدام است؟

بورس روز گذشته رشد چهار هزار و ۱۷۰ واحدی را تجربه کرد در سطح یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند مثبتی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای از محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا طرح تنظیم بازار کالاهای مشمول الزام به عرضه در بورس‌های کالایی از دستور کار هفته جاری مجلس خارج و به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع و با اصلاحات اساسی و رفع ابهام به طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار الحاق شود.

این خروج می‌تواند تاثیر مثبت روی روند معاملات بگذارد و اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش دهد.

افزایش نقدینگی در بورس

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران چالش معاملات مشتقه در ایران را «هسته معاملات» دانست و گفت: هسته فعلی برای معاملات نقدی طراحی شده است و امکان بالقوه برای معاملات آتی و آپشن را ندارد با این حال همه درک کرده‌اند که بازار سرمایه راه درمانی جز معاملات مشتقه ندارد.

طراحی و تعمیر هسته معاملات بازار سرمایه را متعادل و روان می‌کند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق با ابلاغ مصوبه‌ای به تمامی شرکت‌های کارگزاری از طریق کاهش ۲.۵ درصدی میزان مکسوره از درآمد ناشی از کارمزد معاملات، از افزایش نقدینگی از مسیر کارمزدها در شرکت‌های کارگزاری خبر داد.

برخی کارشناسان عقیده دارند این موضوع می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس جلب کند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جاماندگان سهام عدالت بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر آن‌ها شناسایی شده اند و باید سهام عدالت در فاز اول، به این افراد اختصاص پیدا کند.

این اختصاص سهام عدالت می‌تواند گردش نقدینگی در اقتصاد و بازار سرمایه را افزایش دهد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.