هواشناسی ایران امروز سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱

در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و مناطقی از مرکز در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد.

طی سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین طی این مدت در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی در استان‌های البرز، تهران، سمنان و مناطقی از مرکز در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

از چهارشنبه تا جمعه افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد. همچنین روز جمعه برای شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی افرایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل) و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش بادشدید رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک و در منطقه زابل و توفان گرد و خاک خواهد شد.

جمعه با توجه به افرایش سرعت وزش باد بر روی کشور‌های سوریه و عراق و تشکیل توده گرد و خاک و نفوذ تدریجی آن به کشور، در نوار غربی پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست.

شنبه جوی پایدار برای اغلب مناطق کشور پیش بینی می‌شود. طی سه روز آینده دریای عمان به ویژه شرق آن مواج است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.