درخواست برجامی روسیه از آمریکا!

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد که آمریکا باید سریع‌تر موضع‌گیری کند.

به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات رفع تحریم‌ها را بر عهده دارد در توئیتی نوشت:‌ اگر واشنگتن واقعاً به احیای برجام متعهد است، وقت آن رسیده است که در جریان مذاکرات (رفع تحریم‌ها) سریع‌تر موضع‌گیری کند.

مذاکرات وین به دلیل تناقض در رفتار، تعصبات غلط و تعلل در تصمیم‌گیری ایالات متحده آمریکا برای جبران اقدامات غیرقانونی این کشور در قبال ایران و توافق هسته‌ای، به یک وضعیت بن‌بست کشیده شده است.

دولت جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام است، تاکنون گامی معتبر در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته پیش در راس هیاتی دیپلماتیک به تهران سفر کرد تا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها با مقام‌های کشورمان گفت‌ وگو کند. در نتیجه رایزنی‌های صورت گرفته مذاکرات برای حل اختلاف های باقی‌مانده میان ایران و آمریکا از طریق نماینده اتحادیه اروپا از سرگرفته شد.

در جریان گفتگوهای فشرده‌ای که هفته گذشته با وساطت انریکه مورا (معاون بورل) در دوحه برگزار شد نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.