رایزنی بن سلمان و پوتین درباره بازار نفت

محمد بن سلمان و ولادیمیر پوتین طی تماس تلفنی در خصوص همکاری اقتصادی و بازار نفت رایزنی کردند.

به نقل از ایرنا، در بیانیه کاخ کرملین آمده است که این تماس تلفنی به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس پادشاهی عربستان سعودی در ۲۳ سپتامبر صورت گرفته است.

روسیا الیوم گزارش داد، روسیه اعلام کرد که دو طرف همکاری درچارچوب سازمان همکاری های شانگهای و بیانیه صادرشده در کنفرانس سمرقند را بررسی کردند.

سران کشورهای شانگهای در نشست اخیر خود در سمرقند ازبکستان، عربستان و مصر را به عنوان شریک گفت وگو انتخاب کردند.

کرملین افزود: بن سلمان با اشاره به نقش روزافزون سازمان همکاری‌های شانگهای در امور بین‌المللی،   آمادگی کشورش برای مشارکت فعالانه و موثر را در این سازمان اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده که دو طرف درخصوص هماهنگی برای ثبات قیمت نفت نیز گفت وگو کرده‌ و عزم خود را برای ادامه تعهد به توافقات صورت گرفته اعلام کردند.

دو طرف همچنین رضایت خود را از تحویل خارجی‌هایی که در منطقه دونباس  اسیر شدند وبا میانجیگری شخص ولیعهد سعودی در اختیار دولت ریاض قرار گرفته‌اند، اعلام کردند.

این بیانیه می گوید ، بن سلمان به پوتین گفته که در همایش هفته انرژی روسیه که قرار است  ۱۲ تا ۱۴ اکتبر آینده در مسکو برگزار شود، در عالی‌ترین سطح شرکت خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که روابط تجاری و اقتصادی میان دو طرف با سرعت بالایی درحال توسعه است، مبادلات تجاری افزایش یافته و همکاری‌ها در تمام زمینه‌ها میان مسکو و ریاض رشد داشته است.

دو طرف همچنین بر ادامه ارتباط دوجانبه تاکید کردند.

ساعاتی پیش بن سلمان در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین آمادگی خود را برای میانجیگری برای پایان دادن به بحران کی‌یف و مسکو اعلام کرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.