از هر ۳ نفر ۱ نفر به کووید طولانی‌ مبتلا می‌شود

داده های یک مطالعه جدید که در مجله Nature Medicine منتشر شده نشان می‌دهد که در میان بزرگسالانی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، از هر سه نفر یک نفرشان حتی پس از ماه‌ها از گذشت ابتلایش به کرونا به سطح سلامتی قبل از عفونت بازنمی‌گردد.

بر اساس این گزارش حدود ۳۴.۶‌ درصد از شرکت‌کنندگان در این مطالعه گزارش دادند که به وضعیت اولیه سلامت خود بازنگشتند.

متخصصان در این مطالعه شیوع علائمی ازجمله اختلال‌های حافظه و درد عضلانی را برجسته کردند و در مورد پیامدهای سلامت عمومی کووید طولانی‌مدت هشدار دادند. در این بیانیه آمده است که سیاستگذاران باید انتظار داشته باشند که این سندرم بر سلامت عمومی تاثیر زیادی داشته باشد.

داده‌های این مطالعه نشان داد که علائم بین افرادی که نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا را حس می‌کردند، در مقایسه با افرادی که بدون نشانه بودند، بسیار شایع‌تر بود همچنین در بین زنان مبتلا به کووید نسبت به مردان و در میان افرادی که اضافه وزن دارند یا سیگار می‌کشند، شیوع بیشتری داشتند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، البته نتایج این مطالعه تنها ۷.۵ درصد از کسانی که از آن‌ها برای شرکت در نظرسنجی دعوت شده است را نشان می‌دهد. با توجه به این موضوع، نویسندگان احتمال سوگیری انتخاب را تصدیق می‌کنند، یعنی از آنجایی‌ که نظرسنجی داوطلبانه بود، افرادی که علائم را تجربه کرده‌اند ممکن است انگیزه بیشتری برای پاسخ دادن نسبت به دیگران داشته باشند.

همچنین به گفته متخصصان، در بیشتر مبتلایان به کووید-۱۹ علائم این بیماری خفیف است اما برخی از بیماران با علائمی از جمله خستگی طولانی مدت، درد مداوم و تنگی نفس برای ماه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.