تساوی تیم ملی ایران و ولز در نیمه نخست

در نیمه نخست دومین بازی تیم ملی ایران مقابل ولز هیچ گلی از خط دروازه‌ها رد نشد.

در چارچوب گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دیدار دو تیم ایران و ولز از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه احمد بن علی آغاز شد که این بازی در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل پایان یافت.

ایران نسبت به بازی با انگلیس با پنج تغییر وارد میدان شد و علیرضا بیرانوند، صادقی محرمی، روزبه چشمی، علی کریمی و علیرضا جهانبخش در ترکیب اولیه قرار ندارند. به جای آن‌ها نیز به ترتیب سید حسین حسینی، رامین رضاییان، سعید عزت الهی، سردار آزمون و علی قلی‌زاده در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند.

ماریو اسکوبار اهل گواتمالا قضاوت دیدار تیم‌های ملی ایران و ولز را بر عهده دارد. کیلب ولز از ترینیداد و توباگو و خوان کارلوس مورا از کاستاریکا کمک‌های اسکوبار در این دیدار هستند.

ایران صفر – ولز صفر

ورزشگاه: احمد بن علی الریان

داور: ماریو اسکوبار

گل: –

کارت زرد: جو رودون

کارت قرمز: –

ترکیب ایران: سید حسین حسینی، احسان حاج صفی، مجید حسینی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون

ترکیب ولز: وین هنسی، نکو ویلیامز، بن دیویس، کریس مفام، جو رودون، هری ویلسون، آرون رمزی، گرت بیل، کیفر مور، رابرتس و آمپادو

نیمه اول

بازی با سوت ماریو اسکوبار، دیدار تیم‌های ایران و ولز آغاز شد.

بازی در دقایق ابتدایی، در اختیار تیم ملی بود و ملی‌پوشان با در اختیار داشتن توپ سعی داشتند موقعیت‌سازی کنند اما اولین فرصت بازی توسط تیم ملی ولز ایجاد شد. در دقیقه ۲ بازی، ضربه نکو ویلیامز از پشت محوطه جریمه با اختلاف به اوت رفت.

تیم ملی در ادامه کار بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و در تلاش بود تا با ایجاد موقعیت، دروازه یاران بیل را تهدید کند. در دقیقه ۷ مسابقه، ضربه کم‌جان سردار آزمون در پشت محوطه جریمه ولز، توسط هنسی مهار شد.

در دقیقه ۱۲ مسابقه، رابرتس با حضور در سمت راست محوطه جریمه ایران، سانتری به روی دروازه حریف کرد اما ضربه سر کیفر مور توسط سید حسین حسینی مهار شد.

در دقیقه ۱۵ مسابقه، سردار آزمون روی نفوذ خود به محوطه جریمه ولز، علی‌ قلی‌زاده را صاحب موقعیت کرد اما او در موقعیت آفساید قرار داشت و گل او آفساید اعلام شد.

رامین رضاییان در دقیقه ۲۳ این دیدار روی یک ضربه کاشته، توپ را به محوطه جریمه ولز فرستاد ولی ضربه سر آزمون راه به جایی نبرد.

بازی در ادامه شکل آرام‌تری به خود گرفت و دو تیم بیشتر در میانه میدان در تلاش بودند تا تیم‌ خود را صاحب موقعیت کنند.

هری ویلسون در دقیقه ۴۱ بازی، روی نفوذ خود به دروازه ایران، فرصت داشت تا دروازه تیم ملی را تهدید کند اما ضربه شوت او را مدافع ایران به کرنر فرستاد.

در دقایق پایانی نیمه اول بازی، سانتر سعید عزت‌اللهی، باعث شد تا سردار آزمون در محوطه جریمه ولز صاحب موقعیت اما این بازیکن در شرایط نامناسبی توپ را در اختیار گرفت و به همین دلیل این فرصت برای ایران از دست رفت.

در پایان تلاش دو تیم برای به ثمر رساند گل در نیمه اول به جایی نرسید تا این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.