وضعیت بورس در هفته‌ای که گذشت/ رشد نیم درصدی شاخص کل

شاخص کل بورس در این هفته هم نتوانست رضایت سهام‌داران را جلب کند و با رشد نیم درصدی به کار خود پایان داد.

شاخص کل بورس تهران این هفته روند خوبی را پشت سر نگذاشت و تنها با رشد ۰.۵ درصدی یه سطح یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز همانند هفته‌های گذشته وضعیت خوبی داشت و توانست با افزایش ۱.۴ درصدی در تراز ۴۱۳ هزار واحدی بایستد. فرابورس نیز عملکردی شبیه به بورس داشت و شاخص آن با رشد نیم درصدی در سطح ۱۸ هزار و ۶۹۱ واحد به کار خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد بازار نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و در مجموع به ۱۴ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه  ۲۷۶۱ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۹۲۹ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۹۰ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۳۰۰ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲۶۹۴ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بورس بود.

چقدر پول از بورس خارج شد؟

در پنج روز کاری گذشته شاهد خروج نقدینگی از بازار سرمایه بودیم و در مجموع ۳۲۵ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.

طبق آمار روز شنبه ۱۴۱ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۹۷ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۱۰ میلیارد، روز سه‌شنبه ۳۶ میلیارد و چهارشنبه ۴۱ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بورس داشته‌ایم‌.

چه خبر از صندوق‌های درآمد ثابت

صندوق‌های با درآمد ثابت نیز شاهد خروج ۲۱۳ میلیارد تومان نقدینگی بودند. بر اساس آمار روز شنبه ۳۰۶ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۱۸۵ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۹۰ میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۷۶ میلیارد تومان خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت ثبت شد. اما در روز چهارشنبه ۴۴۳ میلیارد تومان نقدینگی وارد این صندوق‌ها شد.

خبر منفی بودجه برای بازار سرمایه

ارزش معاملات خرد طی هفته اخیر در یک روند نزولی قرار گرفته است. این موضوع انتظارات را برای شکست مقاومت شاخص کل تضعیف می‌کند و با توجه به واگرایی به‌وجودآمده، انتظار اصلاح در بازار افزایش پیدا کرده است.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس گفت که به احتمال زیاد تصویب بودجه به بهار سال آینده موکول شود. این خبر به‌تنهایی می‌تواند بازار سرمایه را به کما ببرد، زیرا قیمت دلار بودجه، نرخ خوراک پتروشیمی، نرخ برق و گاز و حقوق مالکانه معادن تعیین تکلیف نمی‌شود و این خبر برای بازار سرمایه خوب نیست و ممکن است با این خبر برای مدتی به کما برود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.