نماینده احمدی‌نژادی: تنگه هرمز سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم!

عضو کمیسیون انرژی درباره اقدام پاناما در پس گرفتن پرچم‌های مصلحتی از ۱۳۶ نفتکش ایرانی و واکنش ایران به این کشور گفت: ایران با کشور‌های دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم.

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی درباره اقدام پاناما در پس گرفتن پرچم‌های مصلحتی از ۱۳۶ نفتکش ایرانی و واکنش ایران به این کشور گفت: تنگه هرمز که سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم.

به گزارش تجارت نیوز، مهمترین بخش‌های این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • پس گرفتن پرچم‌های پاناما تاثیری در صادرات نفت ایران ندارد و روش‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها همچنان پابرجاست. با گرفتن یک پرچم هرگز صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود.
  • ایران با کشور‌های دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.
  • در صورت افزایش فشار‌های اقتصادی ایران نیز راه‌های مقابله معقول را پیش می‌گیرد. امثال اقدامات پاناما صرفا جنگ روانی است و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.
دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.