معصومه ابتکار پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت رئیسی را افشا کرد/ انسیه خزعلی: با حق تحفظ قبول کردیم!

در برنامه شیوه، انسیه خزعلی معاون ابراهیم رئیسی و معصومه ابتکار معاون امور زنان در دولت حسن روحانی با موضوع سیاستگذاری در حوزه زنان به مناظره پرداختند.

به نقل از رویداد۲۴، انسیه خزعلی معاون ابراهیم رئیسی با بیان اینکه در زمان شاه آزادی زنان وجود نداشت اسارت زنان مطرح بود ، گفت: زمان شاه آزادی زنان وجود نداشت اسارت زنان بود. به زنان در زمان شاه نگاه ابزاری می‌شد. فضایی برای فعالیت و سلامت زنان در زمان شاه وجود نداشت.

وی ادامه داد: همه فکر می‌کردند امام بعد از انقلاب می‌گوید زنان باید از اداره‌ها به خانه بروند ولی امام گفت که الان وقت فعالیت و حضور زنان در جامعه است.

ابتکار: با نظارت استصوابی همه را حذف کردند

معصومه ابتکار معان امور زنان در دوران ریاست جمهوری روحانی، گفت: با نظارت استصوابی یک طیف وسیع را حذف کردند و بعد انتظار داشتند به بن بست نرسند‌. کسی را باقی نگذاشتید برای رای دادن اما چنان رد صلاحیت کردند که امکان انتخاب باقی نگذاشتند.

وی ادامه داد: من در دوران اصلاحات مسوولیت داشتم اما حکومت یک دست نبود و حالا بهانه ای وجود ندارد. الان همه با دولت کنونی هم راستا هستند و هیچ بهانه ای ندارند الا نداشتن پشتوانه اجتماعی. جامعه را نمی بینند چون وام دار مردم نیستند و می گویند اینها که به ما رای ندادند. بعد از آن رئیس جمهور بی خرد آمریکا (ترامپ) که راه تعامل را بسته بود، دوباره راه تعامل باز شد اما اقدام نشد.

انسیه خزعلی معاون امور زنان: عدالت جنسیتی از برابری بالاتر است/ سفره مردم کوچک شده اما ما مقصر نیستیم

خزعلی ادامه داد: آزادی خیلی خوب است اما تعبیر ما متفاوت است‌. با یک دروغ کشور ما را به آشوب کشیدند‌. پشت کلمات ظاهر فریب دروغ است. سقط جنین را در آمریکا با دروغ آزاد کردند‌. بعد از پنجاه سال اذعان کردند مبنای قانون دروغ بوده است. برای کسی که کشته نشده داد و فغان راه می اندازیم در حالی که در انگلستان هم اتفاق افتاده بود. در آلمان اگر قبا از نظر پزشک قانونی نظر بدهند جرم است‌.

خزعلی خطاب به ابتکار  چرا در آبان ۹۸ از فرمانداری که دستور تیر داد دفاع کردید. بله، سفره ها کوچک شده ولی این دولت مقصر نیست. از تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد رساندیم. در حالی که در ترکیه به خاطر جنگ اوکراین تورم صد در صد است. ما در سال دوم آوار برداری هستیم.

معصومه ابتکار: زنان احساس می کنند برخی از قوانین به زیان آنهاست

ابتکار گفت:  رهبری هم به ما گفتند درباره خشونت به قانون نیاز داریم.  سال ها روی موضوع خشونت کار شد و در دولت قبل لایحه ای با امضای رئیس جمهور وقت آقای روحانی و رئیس وقت قوه قضائیه که حالا رئیس جمهور است به مجلس رفت ولی دو سال در مجلس ماند و تازه در کمیسیون تصویب شده و هنوز به صحن نرفته.

وی ادامه داد: لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند را هم در دولت روحانی تصویب کردیم ولی در مجلس مانده تازه اینها کف مطالبات زنان ایرانی است. چرا دو سال است در مجلس معطل گذاشته اند‌. کارایی همین است. پیام جامعه آشکار است. چرا واکنش مناسب نشان نمی دهیم؟

ابتکار گفت:  با احتساب مدیران زن مدارس دخترانه تعداد مدیران زن را بالا جلوه می دهند در حالی که مدیر مدرسه دخترانه مدیر عالی نیست، مدیر میانی اداری هم به حساب نمی آید‌‌. به جای آمارهایی این گونه به سوالات پاسخ بدهید بعد از این همه رنج چه اقدامی برای نوسازی حکم رانی شده؟

افشای پذیرش و اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت رئیسی

معصومه ابتکار: چطور شما که با سند ۲۰۳۰ مخالف بودید بخش آموزش را از همین سند قبول دارید و می خواهید اجرا کنید. برای ما بد بود و برای شما نه؟

انسیه خزعلی: ما با حق تحفظ قبول کردیم!

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.