ایران در قطعی گاز عراق چه نقشی داشت؟

وزارت برق عراق اعلام کرد که اقدامات فوری خود از جمله هماهنگی با وزارت نفت برای پمپاژ مقادیر اضافی سوخت جایگزین به منظور جبران گاز وارداتی که می تواند بر ادامه شتاب تولید اثر بگذارد، انجام داده است.

به نقل از ایلنا،  وزارت برق عراق از کاهش ساعات برق رسانی در بغداد و تعدادی از مناطق به دلیل وقفه ۱۲ روزه در واردات گاز از ایران خبر داد.

وزارت برق عراق امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: توقف در واردات گاز به مدت ۱۲ روز که به گفته طرف ایرانی به دلیل تعمیر و نگهداری خطوط لوله انتقال گاز بوده، موجب از دست رفتن حدود ۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات از سیستم برق در بغداد، مناطق مرکزی و فرات میانی شد.

این وزارتخانه افزود: این امر منجر به محدودیت قابل توجهی در تولید انرژی و در نتیجه تاثیر آن بر ساعات تامین برق شد.

وزارت برق عراق همچنین اعلام کرد که اقدامات فوری خود از جمله هماهنگی با وزارت نفت برای پمپاژ مقادیر اضافی سوخت جایگزین به منظور جبران گاز وارداتی که می تواند بر ادامه شتاب تولید اثر بگذارد، انجام داده است.

این وزارتخانه گفت که عرضه گاز وارداتی از ایران به دلیل تعمیر و نگهداری خطوط لوله انتقالی از صبح روز پنجشنبه ۲۶ ژانویه ۲۰۲۳ متوقف شده است و از شهروندان خواست تا این موضوع را درک کنند و با صرفه جویی در مصرف برای عبور از این بحران همکاری کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.