تحویل ۲ محصول ایران‌ خودرو؛ علت تاخیر چیست؟

برخی مشتریان شرکت ایران خودرو که موعد تحویل محصولات آن‌ها فروردین ۱۴۰۲ بود، از تأخیر این شرکت در تحویل محصولات خود به‌ویژه سورن پلاس و دنا پلاس خبر می‌دهند. اما ماجرا چیست؟

به‌رغم گذشت حدود ۴۰ روز از پایان فروردین، هنوز برخی از متقاضیان ایران خودرو از تأخیر در تحویل محصولاتی از جمله دناپاس و سورن پلاس خبر می‌دهند.

این کاربران ادعا می‌کنند که تعهدات مربوط به فروردین ماه شرکت، مخصوصا برای دو محصول سمند سورن پلاس و دنا پلاس توربوشارژ دنده دستی و اتوماتیک تحویل مشتریان نشده است.

پیگیری‌ها از روابط عمومی گروه خودروسازی ایران خودرو حاکی از آن است که این موضوع صحت نداشته و مقام مربوطه، قویا این ادعا را تکذیب کردند.

طبق اعلام این شرکت هیچ یک از محصولات این شرکت از تحویلی‌های فروردین ماه، معوق نیست. اما در صورتی که اطلاعات و پرونده مشتریان ناقص باشد، احتمال این امر وجود دارد.

بدین ترتیب مشتریان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir از وضعیت سفارش خود مطلع شوند. یا در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، می‌توانند با تماس با مرکز پاسخ‌گویی این شرکت به شماره ۰۹۶۴۴۰ مشکل خود را با اپراتورهای این شرکت در میان بگذارند.

ایران خودرو در اولین مرحله از سامانه فروش یکپارچه، توانست بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه به‌فروش برساند. باتوجه به ۱۰۰ هزار تعهد تحویل نشده از ماه‌های گذشته، این سئوال مطرح می‌شود که آیا این شرکت می‌تواند با فروش ۵۸۵ هزار دستگاه در سال گذشته، تعهد ۹۰۰ هزار دستگاه را تا پایان امسال محقق سازد؟

باتوجه به آمار تولید اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت سال گذشته، این شرکت توانسته ۱۷ درصد رشد تولید را داشته باشد. حال اگر ایران خودرو در ادامه سال جاری نیز با همین روند پیش رود و تولیدات شرکت در بهترین حالت خود باشد، این شرکت می‌تواند در مجموع طی سال جاری با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته، ۶۷۸ هزار دستگاه از محصولات خود را تولید کند.

در این وضعیت، باز بیش‌ از ۲۰۰ هزار خودرو از تعهدات امسال در سال جاری محقق نخواهد شد و شرکت مجبور است برخی از سفارشات امسال را، سال آینده تحول مشتریان دهد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.