قیمت خودرو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲

آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ منتشر شد.

قیمت خودرو در ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲، با توجه به قیمت‌های اعلامی در وب‌سایت کارنامه، اکثر محصولات بازار، تغییراتی نسبت به روز گذشته داشت.

امروز نسبت به روزهای گذشته که قیمت‌ها در برابر تغییر، مقاومت می‌کردند، کاهش بیشتری داشتند. چراکه اکثر محصولات بازار، روند نزولی داشته و برخی دیگر هم کاهش قیمتی زیادی را تجربه کردند.

اما نکته مهم این است که خریداری در بازار پیدا نمی‌شود و به‌همین دلیل، قیمت‌ها روزبه‌روز کاهش می‌یابد.

قیمت خودروهای داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است؛

قیمت پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ دقیقا همانند هفته‌های گذشته، تغییر کرد. پراید ۱۳۱ با ۵ میلیون کاهش، به ۳۳۰ میلیون تومان و پراید ۱۱۱ با ۵ میلیون کاهش، به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

کوئیک دنده‌ای S پس از روزها مقاومت در کانال ۳۶۴ میلیونی، با ۴ میلیون تومان کاهش، به نرخ ۳۶۰ میلیون تومان رسید.

سمند LX ساده با مدل ۱۴۰۱، بیشترین کاهش در میان خودروهای داخلی را از آن خود کرد. این خودرو با ۱۵ میلیون تومان کاهش در یک روز، به نرخ ۵۳۰ میلیون تومان معامله شد.

تارا اتوماتیک با مدل ۱۴۰۲، به‌عنوان سدان لوکس ایران خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ۱۲ میلیون کاهش بیشتر، به نرخ ۸۱۸ میلیون تومان رسید. به این ترتیب این سدان تنها طی دو روز، ۳۱ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

در بازار خودروهای خارجی و مونتاژی نیز، روند بازار خودروهای داخلی تکرار شد. با این تفاوت که شیب کاهش قیمت خودرو در این بازار، به‌نسبت بیشتر بود.

ام‌وی‌ام X22 PRO، کراس‌اوور کامپکت مدیران خودرو، پس از چند روز مقاومت در کانال ۹۹۰ میلیونی، ۱۰ میلیون تومان دیگر عقب‌نشینی کرده و با نرخ ۹۸۰ میلیون تومان معامله شد.

بسترن B30 رکورددار کاهش قیمت در کل بازار بود. این سدان چینی با ۱۰۰ میلیون تومان کاهش تنها در یک روز، توانست به کانال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان سقوط کند.

ریسپکت پرایم بهمن موتور نیز در رتبه دوم، توانست با ۵۰ میلیون تومان کاهش نسبت به روز قبل، بیشترین کاهش پس از بسترن را نصیب خود کند. به این ترتیب این سدان چینی در بازار به قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد.

کراس‌اوور فردا T5 با مدل ۱۴۰۱، که روز گذشته کاهش ۸۰ میلیونی را تجربه کرده بود، امروز توان کاهش قیمت بیشتر را نداشت. بنابراین با همان نرخ روز گذشته، یعنی یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان معامله شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به‌دلیل تعطیلی بازار خودرو طی روز آتی، احتمالاَ بازار شاهد تغییراتی در قیمت خودرو نباشد.

اما همان‌طور که در روزهای گذشته نیز اشاره شد، به معنای واقعی خریداری در بازار خودرو پیدا نمی‌شود. همین امر قوی‌ترین عامل کاهش روزانه قیمت‌هاست. بنابراین تا زمانی که اتفاق سیاسی و اقتصادی مهمی به بازار مخابره نشود و نرخ دلار به همین روند باثبات ادامه دهد، روند نزولی بازار خودرو نیز ادامه خواهد داشت.

اما تنها یک نوسان کوچک در نرخ ارز، می‌تواند خریدار را به سمت بازار کشانده و دوباره التهاب را به بازار بازگرداند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.