نخستین پیروزی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار از فصل ۲۰۲۳ لیگ ملت‌های مقابل چین پیروز شد و نخستین برد را به ثبت رساند.

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود از فصل ۲۰۲۳ لیگ ملت‌های، صبح امروز شنبه به مصاف چین رفت و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

سید محمد موسوی، محمد، ولی زاده، محمد جواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)، بازیکنان منتخب بهروز عطایی برای شورع بازی مقابل چین و کسب نخستین پیروزی بودند. بازیکنان دو تیم، بازی را پایاپای شروع کردند، اما در شاگردان بهروز عطایی در ادامه، هر چقدر در حمله موفق بودند (۱۸ به ۸) در دفاع و دریافت، ضعیف‌تر از حریف ظاهر شدند و پراشتباه بودند. ایران در ست نخست ۲۵ بر ۲۳ شکست خورد.

مرتضی شریفی از ابتدای ست دوم، جای جواد معنوی‌نژاد را گرفت تا شاید مشکل دریافت تیم حل شود. تیم ایران علاوه بر ادامه حملات موثر خود در دفاع روی تور و دریافت هم، عملکرد بهتری از خود نشان داد تا در نهایت با نتیجه چشمگیر ۲۵ بر ۱۵ برنده شد.

تیم ایران در ست سوم هم برتری فنی و جایگاه خود را در والیبال جهان به رخ حریف آسیایی کشید و ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد. تیم ملی در پایان ست سوم، ۴۸ امتیاز از حمله، ۹ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن مستقیم سرویس و ۱۳ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد.

ست چهارم با برتری ۳ بر صفر چین آغاز شد، اما ۳ سرویس و ۳ حمله خوب از بازیکنان ایران، کار را به تساوی کشاند. برتری ۶ بر ۴ ایران، سرمربی چین با مجبور به استفاده از نخستین وقت استراحت فنی خود کرد که البته سودی برای این تیم نداشت و در ادامه، اختلاف امتیازات به حدی رسید که جای جبران برای چشم بادامی‌ها باقی نگذاشت. ایران در این ست هم ۲۵ بر ۱۴ پیروز شد تا نخستین برد خود را در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ به ثبت برساند.

تیم ملی ایران در بازی چهارم و پایانی خود از هفته نخست VNL از ساعت ۷:۱۰ فردا یک‌شنبه به مصاف اسلوونی می‌رود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.