ورود قرارگاه خاتم برای ساخت خط ریلی “خسروی -کربلا”/ اجرای ۱۵۰ ابر پروژه/ آمادگی برای حضور در سوریه

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: اعلام آمادگی کردیم خط راه آهن را در مرز خسروی و جنوب کشور تا کربلا به انجام برسانیم تا مسیر زائران به کربلا را تسهیل کنیم.

ه گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح امروز دوشنبه در نشست‌خبری که به مناسبت بیست وششمین سالروز تاسیس این قرارگاه در محل روابط عمومی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: امروز قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص) یکی از بزرگ‌ترین مجموعه های اجرایی و فنی در خاورمیانه است و با دارا بودن نیروهای مجرب و متخصص و ماشین‌آلات مجهز حرف اول را در تمام گرایش‌ها می‌زند.
وی افزود: قرارگاه 150 ابرپروژه را در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌کند. ما فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را به پایان رساندیم، اما از برخی مسئولان گلایه داریم که با گذشت 4 ماه از اتمام پروژه نسبت به آن بی‌توجه هستند.
سردار عبدالهی در پاسخ به این سوال که وزیر نفت اخیرا خواستار ورود شرکت های خارجی در حوزه نفت بوده‌اند و نظر شما در این باره چیست و آیا نیاز به حضور آنان هست یا خیر؟ گفت:  در بحث ساخت پالایشگاه نفتی و گازی امروز با قدرت می‌گویم که هیچ نیازی به کشورهای خارجی و شرکت‌های خارجی نیست. در بحث مهندسی نیز هیچ نیازی به خارجی‌ها نداریم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: با مسئولان وزارت نفت صحبت کردم و گفتم که نیت شرکت‌های خارجی از حضور در ایران سرمایه‌گذاری برای خودشان در ایران است و نمی‌خواهند "جوینت" مالی ما شوند.
وی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند قرارگاه رقیب بخش خصوصی است و شرکت‌های خصوصی از حضور قرارگاه در عرصه فعالیت‌های عمرانی انتقاداتی را مطرح کردند، اظهار داشت: ما جلوی دهان افراد را نمی‌توانیم بگیریم. می‌گویند قرارگاه عرصه را بر بخش خصوصی و پیمانکاران تنگ کرده، اما ما می‌گوییم برعکس؛ قرارگاه میدان بزرگی را برای بخش خصوصی فراهم کرده و ما عرصه را بر خارجی‌ها تنگ کرده‌ایم. تنها 2 درصد از مجموعه بزرگ نیروی انسانی قرارگاه رسمی هستند و مابقی از نیروهای مردمی هستند و در واقع از مجموعه 150 هزار نفری قرارگاه تنها 5 هزار پیمانکار رسمی ما هستند.
سردار عبدالهی تصریح کرد: برای اجرای کارهای بزرگ نیاز به یک رهبر است که در انجام کارها نقش لیدر را داشته باشد و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) این نقش را امروز ایفا می‌کند. امروز بسیاری از شرکت‌های خصوصی با ما راحت‌تر قرارداد می‌بندند تا دولت و این در حالی است که ما با وجود تحریم‌ها و تغییر نرخ ارز مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده‌ایم، اما حق و حقوق‌مان را از دولت نگرفته‌ایم.
وی در زمینه ورود قرارگاه به بخش مسکن گفت: در زمینه مسکن مطلقا ورود نداریم، اما در خصوص مشکلات بهداشت و درمان با وزیر اقتصاد قراردادی به میزان 5 هزار میلیارد تومان بسته‌ایم تا در زمینه ساخت مراکز درمانی اقدام کنیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر اینکه "به قراردادهای زیر 100 میلیارد تومان ورود نمی‌کنیم" گفت: از دولت آقای هاشمی، این دولت‌ها بودند که اصرار داشتند قرارگاه سازندگی سپاه ورود کند و ما اصراری برای حضور نداشتیم و به تبع نیز ما برخی پروژها را در اختیار پیمانکاران گذاشتیم. ما برای دولت کار نمی‌کنیم بلکه برای مردم و نظام کار می‌کنیم.
سردار عبدالهی درپاسخ به این سوال که قرارگاه سازندگی سپاه کار ساخت آزاد راه تهران شمال را ترک کرده است، گفت: این حرف کذب محض است. ما از همان ابتدا با جدیت ورود کردیم و اگر ازهمان اول شروع می‌کردیم، الان پیشرفت بالایی داشتیم؛ چطور قرارگاه ظرف کمتر از 2 سال 60 کیلومتر از آزادراه را تحویل دولت داد؟ ما ترک نکردیم و آنها باید تصمیم بگیرند. گره کار همان قطعه 2 و 3 آزادراه است که کسی برای آن اقدام نکرده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پاسخ به این سوال که آیا قرارگاه خاتم قصد حضور در سوریه و سایر کشورها را دارد، اظهار داشت: به مسئولان رده بالا اعلام کردیم که آمادگی حضور در سوریه را داریم، اما شرایط باید مهیا باشد؛ ولی آمادگی داریم در این بخش از جهاد حضور داشته باشیم. در عراق هم در بحث تصفیه خانه ها و انتقال خطوط گاز از قبل حضور داشته و پروژه هایی در این زمینه داریم.
وی همچنین با اعلام اینکه مخازن نفتی ماهشهر آماده افتتاح است، گفت: اعلام آمادگی کردیم خط راه آهن را در مرز خسروی و جنوب کشور تا کربلا به انجام برسانیم تا مسیر زایران به کربلا را تسهیل کنیم.
قرارگاه در بحث استخراج در معادن فعالیت نمی‌کند ولی کار ساخت کارخانه های معدنی را انجام می دهد.
وی با اشاره به مشکلات آبی کشور گفت: ما در این زمینه مشکل شدیدی داریم. مهار آبهای روان کشور سالیانه حدود 10 میلیارد مترمکعب است، قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام بزرگترین پروژه آبی کشور است که این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و با انجام این پروژه حجم بسیار بالایی از زمین های دیم (حدود 30 تا 40 هزار هکتار) به آبی تبدیل خواهد شد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.