از ورود زنان بازیگر تا درگیری رضویان در «در حاشیه» مدیری

سریال «در حاشیه» که حالا به فاز دوم خود رسیده است، با ورود پزشکان خلافکار درحاشیه در ادامه شاهد اتفاقات و حوادث جذاب‌تری برای این سریال هستیم.

سریال «در حاشیه» که حالا به فاز دوم خود رسیده است، با ورود پزشکان خلافکار درحاشیه در ادامه شاهد اتفاقات و حوادث جذاب‌تری برای این سریال هستیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یک روز سرد پاییزی در اواسط هفته راهی لوکیشن گرم مهران مدیری در دور‌ترین نقطه از مرکز شهر و نزدیک‌ترین جا به کوه می‌شویم. از راه دور و در مسیر سربالایی و قبل از رسیدن، ساختمان استوانه‌ای لوکیشن «در حاشیه» به خوبی به چشم می‌خورد و همان زمان یاد و خاطره روزهای پخش سریال «در حاشیه» در ذهن آدم مرور می‌شود.
پس از طی مسافتی طولانی از خیابان سربالایی به‌ نزدیک‌ترین نقطه به کوه‌ و ساختمان انتشارات وزارت امور خارجه می‌رسیم و به سمت ساختمان و لوکیشن «درحاشیه» رهسپار می‌شویم.
پس از ورود به ساختمان، اولین چیزی که در گوشه‌ای از تابلوی اعلانات نظر را جلب می‌کند برنامه آفیش هنرمندان و ضبط سکانس‌های‌‌ همان روز بود که به دقت تنظیم و نوشته شده بود. از‌‌ همان ابتدا هم با استقبال وفا ملک‌زاده در مقام مدیر روابط عمومی همراه می‌شویم که به سمت دفتر روابط عمومی خود در طبقه دوم ما را راهنمایی کرد. اتاقی که دیوار آن با بریده‌های روزنامه‌ و مجله‌هایی که شامل تیتر و عکس بزرگ از هنرمندان سریال «در حاشیه» بود، پوشانده شده بود و رنگ و بوی «در حاشیه» گرفته بود.
پس از استراحتی کوتاه و رهایی پیدا کردن از سرما، برای آشنایی با لوکیشن «در حاشیه» گشت و دید و بازدیدی از داخل ساختمان می‌زنیم.‌‌ همان ساختمانی که چند ماه قبل لوکیشن بیمارستان و استقرار پزشکان پرحاشیه سریال «در حاشیه» بودند. لوکیشنی که پوست انداخته و چهره دیگری به خود دید و در هر گوشه‌ای با دکورهای جالب و مرتبط با اردوگاه، نظر هر کسی را به خودش جلب می‌کند.
ساختمانی چند طبقه و دایره‌ای شکل که اتاق‌های روابط عمومی، کارگردانی، استراحت بازیگران، تصویربرداران، تولید در طبقه دوم و اتاق گریم، لباس، استراحت بازیگران و تدارکات در طبقه اول آن‌ برای سهولت کار پیش‌بینی شده است.
تولید و پخش کارهای طنز و کمدی به یادماندنی، از دیرباز ذهن ما را به سوی مهران مدیری کارگردان کارهای طنز سوق می‌دهد. کارگردان باهوش و بااستعدادی که توانست با ساخت آثار ماندگاری همچون «ساعت خوش»، «جنگ 77»، «شب‌های برره» و آثار دیگر در ذهن مخاطبان ماندگار شود. حتی سالهای دوری و جدایی مهران مدیری از تلویزیون هم نتوانست سرمای این یادگاری‌ها را در ذهن مردم و مخاطبان رسانه ملی کمرنگ کند. مهران مدیری در سری جدید تولید سریال خودش لوکیشن‌های زیادی را در نظر گرفته است. لوکیشن‌هایی با ساختاری فراگیر. پس از ورود به ساختمان و حرکت از سمت چپ ساختمان ابتدا به سالن انتظار یا‌‌ همان لابی بزرگ می‌رسیم که با طراحی صحنه‌های جذاب و قرار گرفتن صندلی‌ها به سوی هدف مورد نظر که یک تلویزیون بزرگ روی دیوار آن نصب شده است زیبایی خاصی به آن داده است. از لابی اردوگاه که عبور کنیم به اتاق بهداری می‌رسیم که تعداد 3 تخت و یونیت دندانپزشکی و دستگاه شوک برای آن درنظر گرفته شده است. پس از خارج شدن از بهداری به سمت اتاق مشاوره می‌رویم و پس از آن اتاق رئیس اردوگاه. اردوگاهی که قرار است شاهد اتفاق‌های خوشی در آن باشیم.
اتاق ملاقات از دیگر مکانهایی است که در این لوکیشن با رنگ‌بندیهای شاد و زیبا و به همراه 6 صندلی که درهایی برای ملاقات کنننده و ملاقات شونده قرار داده شده است به چشم می‌خورد. اتاق‌ ورزش و تلفنخانه هم از لوکیشن‌های دیگر این سریال است که مسلما با توجه به غیرواقعی بودن فضا و استفاده از رنگ‌بندیهای روشن در آن باید منتظر اتفاقات شاد و نشاط آوری در این سریال باشیم.

اما پس از گذشتن از این اتاق‌ها به همراه ملک‌زاده وارد یکی دیگر از لوکیشن‌های اصلی و همان سلول‌های اردوگاه می‌شویم. سلول‌هایی که در ابتدا اتاق‌های چند نفره و انفرادی آن به چشم می‌خورند که همانا شباهات زیادی به اردوگاههای واقعی ندارد و قرار است که داستان اصلی در آن‌ها شکل بگیرد و روایت شود.
در این راهرو نسبتا دراز،  4 اتاق انفرادی قرار داده شده است که 2 اتاق آن چهار نفره و اتاق «262» که قرار است جزء لوکیشن‌های اصلی این سریال باشد 6 نفره است و داستان و قصه در آن روایت می‌شود. اما جذاب‌ترین اتاق آن اتاق شماره 273 است که بزرگ‌ترین آنهاست و 14 تخت را در درون خود جای داده است.
اتاق بازجویی، سالن غذاخوری و در انتها هم آشپزخانه از لو کیشن‌های دیگر این سریال هستند. اما بخش اصلی دیگر آن «هواخوری» و یا حیاط اردوگاه است که با راهنماییهای خانم ملک‌زاده خارج از ساختمان و در فضای بیرونی طراحی شده و وارد آن می‌شویم.
فیلمبرداریِ امروز قرار است که با ضبط صحنه‌هایی از هواخوری شروع شود، در آن سرمای پاییزی و در لابلای شلوغی بازیگران اصلی، هنرمندان و عوامل سریال، مهران مدیری که در حال آماده شدن کار ضبط است به خوبی به چشم ‌می‌خورد که مثل همیشه با دغدغه‌ و وسواس زیادی در انتخاب نوع صحنه و دوربین و نور دقیق، قرار دارد. در بخش هواخوری 1 سرنگهبان و 2 نگهبان با کت‌وشلوار حاضر هستند که فضای ساخته شده با اینکه با واقعیت فاصله زیادی دارد اما تا حدود زیادی یادآور هواخوری‌های زندان‌های واقعی است با نگهبان‌های بالای دیوار و اطراف اردوگاه.
در محیط هوا خوری در یک نگاه حدود 40 نفر از هنرمندان برای ایفای نقش دیده می‌شوند ولی هیچ کدام بازیگران اصلی نیستند. با گشتی در محوطه متوجه حضور بازیگران اصلی در خارج از قاب دوربین می‌شوم که سیامک انصاری با در دست داشتن متن در حال خواندن فیلمنامه است و جواد رضویان هم دیالوگ خود را بلند بلند تمرین می‌کند تا در هنگام ضبط آمادگی لازم را داشته باشند. اما مهران غفوریان با‌‌ همان قیافه و چهره خندان همیشگی خود و با لباسهایی که بر تن کرده نشاط فوق‌العاده‌ای را به آدم می‌دهد.
در این لوکیشن همه بازیگران اصلی از جمله سیامک انصاری، مهران غفوریان، جواد رضویان، نصرالله رادش و نیما فلاح حضور دارند و امروز قرار است که سکانس دعوا و درگیری سیامک انصاری و نیما فلاح را تصویربرداری ‌کنند. در ابتدای لوکیشن امروز مهران مدیری خود مستقیما پشت دوربین قرار گرفته و با چیدمان صحنه و جایگزینی هنرمندان لحظه ورود تیمور با بازی سیامک انصاری به همراه تیم پزشکان خلافکار «در حاشیه» از جمله مهران غفوریان و جواد رضویان و نصرالله رادش تصویربرداری کند. با اعلام شدن دوربین، صدا، حرکت و یک و دو و سه دستیار کارگردان و قرار گرفتن مهران مدیری پشت دوربین ضبط اولین پلان امروز آغاز می‌شود که قرار است در آن عوامل تیم پزشکان خلافکار به وسط هواخوری بیایند که ناگهان پس از چند قدم حرکت "هاش اف" جواد رضویان از لباسش جدا شده و بر روی زمین می‌افتد و تصویربرداری متوقف می‌شود.
پیشنهاد فلاح به مدیری برای حساس شدن سکانس
در ادامه با دستور دوباره حرکت، بازی آغاز می‌شود و جواد رضویان با دیالوگ «آقایون داداشا…..» کار امروز را شروع می‌کند اما با اشتباه گفتن دیالوگ ضبط تصویربرداری بار دیگر متوقف می‌شود و برای ضبط برای سومین بار در جایگاه خود قرار می‌گیرند و  آماده ضبط می‌شوند. حالا با دستور مهران مدیری صحنه حرکت چند متری آنها از جلوی اردوگاه تا و سط هواخوری مورد تایید قرار می‌گیرد و قرار می شود که بازی از بیان دیالوگ‌ها شروع شود. در همین حین مهران مدیری با دقت به صحنه توجه می‌کند و مهران غفوریان و سیامک انصاریان را دو قدم به جلو و جواد رضویان و نصرالله رادش را به یک قدم عقب جابجا می‌کند و نیما فلاح هم فرصتی پیدا می‌کند که در این لحظه نظر خود را درباره جذاب شدن صحنه اعلام کند که بتواند چند قدمی را به سمت جلو و تیمور بردارد تا صحنه درگیری لفظی طبیعی‌تر و نفس‌گیر‌تر شود که با موافقت مهران مدیری هم همراه می‌شود و عوامل برای شروع بازی آماده می‌شوند.
با قرار گرفتن مهران مدیری پشت دوربین و درخواست اضافه کردن 4 دوربین دیگر به صحنه، حالا دیگر سیامک انصاری مشغول مرور متن خود با صدای بلند می‌شود و نیما فلاح هم در این فرصت با چهار برادر خود به دلیل سردی هوا مشغول شوخی می‌شود تا سرما بیش از اندازه و نزدیکی لوکیشن به کوه بر آن‌ها نفوذ نکند.

همه عوامل آماده ضبط می‌شوند و حدود 30 هنرمند که‌‌ همان زندانیان «درحاشیه» محسوب می‌شوند در وسط حیاط هواخوری با خنده دور هم جمع شده‌اند تا شاهد دعوای تیمور – سیامک انصاری – و نیما فلاح باشند.
حالا با دستور مهران مدیری و آماده سازی صدا، دوربین، حرکت کار ضبط تصویربرداری سکانس‌هایی از قسمت 14 سریال «در حاشیه» ضبط می‌شود و تیمور زنجیر به دست ماجرا شده و با چرخاندن زنجیر رو به نیما فلاح ماجرای امروز را جویا می‌شود که در همین حین نیما فلاح دو قدم به سمت تیمور برمی‌دارد و با صورت گریم شده و رو به سرخی رفته از آن می‌خواهد که بی‌خیال ماجرا شود اما تیمور که حالا آماده درگیری است تنها چند ثانیه زمان می‌دهد که به خوبی درباره این موضوع فکر کند و در همین زمان جواد رضویان شروع به شمارش می‌کند و فریاد می‌زند که «یک، دو، دو و بیست و پنج، دو و هفتادو پنج» و مهران غفوریان در نقش دکتر عشقی با بوسیدن دوش تیمور آن را برای شکل گرفتن دعوا ترغیب می‌کند. در این لحظه مهران مدیری می‌گوید که فوکوس دو تا دوربین روی مهران غفوریان و نیما فلاح قرار بگیرید تا صحنه‌هایی که مدنظرش است را ضبط کند.
در همین حین قبل از رسیدن صدای جواد رضویان به عدد 3، تیمور یک قدمی به عقب بر‌می‌گردد و مشغول مشورت با تیم پزشکان خلافکار و بچه‌های خود می‌شود و در اینجا صدای کات از سوی مهران مدیری صادر می‌شود و صحنه به خوبی فیلمبرداری می‌شود.
از شدت سرما پس از شنیدن صدای کات، نیما فلاح و برادران خلافکار این سریالش همدیگر را در آغوش می‌گیرند و فریاد می‌زند که «پنگوئن‌های امپراطور این جوری همدیگه رو گرم می‌کنند» و صدای خنده‌هایشان در فضای حیاط اردوگاه پر می‌شود و از آن طرف هم مهران غفوریان هم که اساسی سردش شده است به دنبال نوشیدنی برای گرم شدن است و می‌گوید «بچه‌های چای گردون گروه سریعا خودشان را به من نشون بدند که کجا وایسادن» و عوامل گروه مشغول جمع کردن تجهیزات و رفتن به لوکیشن داخلی یعنی کارگاه آموزشی می‌شوند.
بخش‌های ورود خانم‌ها در این سریال ضبط می‌شود و تنها شامل ملاقات با همسران می‌شود و قرار است که در ادامه با یادآوری بخش‌هایی از گذشته بار دیگر شاهد حضور آنها باشیم.

رستگار: ورود "یقه قرمزها" به  «در حاشیه» 
حالا با خانم ملک‌زاده راهی داخل ساختمان می‌شویم و با برخی از عوامل گفت‌وگو می‌کنیم. شادی رستگار در مقام سرپرست لباس از اولین نفراتی که با خوشرویی و خنده همیشگی روی چهره در اتاق لباس به سراغش می‌روم. اتاقی که سراسر لباس‌های رنگارنگ در آن دیده می‌شود و به همراه دستیاران لباس در این سریال در حال فعالیت هستند و گوشه سمت چپ اتاق مهران غفوریان در حال آماده شدن و پوشیدن لباس و کفش‌های‌ تر و تمیزی است که برای نقشش انتخاب شده‌اند. کفش‌های مشکی که از تمیزی برق می‌زند. روی چندین رگال بزرگ تعداد زیادی لباس‌ آویزان شده و درست در پایین آن‌ها تعدادی کفش‌های مشکی و یک دست و چکمه و کفش زنانه هم دیده می‌شود.
رستگار درباره کار خود توضیح می‌دهد و از وی درباره نوع لباسهای زندانیان اردوگاه سوال می‌کنم و می‌گوید که این نوع سبک لباس‌ها اصلا هیچ شباهتی به لباس‌های زندانیان در زندان‌های واقعی ندارد و لباسی را طراحی کردیم که یک فضای فانتزی بتوانیم با آن خلق کنیم.

وی ادامه داد: این لباس‌های زندانیانی که در این سریال در نظر گرفته شده است به زندان هیچ کشور و دنیایی هم مربوط نمی‌شود.
رستگار اضافه کرد: از لحاظ کاری برای این اردوگاه هم فرم‌‌ همان زندان را درنظر گرفتیم ولی با ویژگی‌های خاص و طنز و فانتزی خودش. تنها یکسری سکانس‌های بیرونی داریم که لباس‌های شخصیت‌ها متفاوت می‌شود و با لباس‌های شخصی که در سری اول حاضر بودند دیده می‌شوند.
سرپرست لباس «در حاشیه» یادآور شد: در سری دوم این سریال دو نوع لباس را درنظر گرفتیم که همه آن‌ها رنگ صورمه‌ای مایل به آبی هستند که تنها تفاوتی که برای آن قائل شدیم در رنگ‌بندی یقه آن‌ها است که به دو رنگ قرمز و آبی طراحی کردیم. به این معنا که یقه قرمز‌ها از لحاظ جرم سنگین‌تر و جنایتکارتر هستند و یقه آبی‌ها هم جرمشان سبک‌تر است.
وی اضافه کرد: سکانس‌های بازی خانم‌ها در سری دوم این سریال نسبت به فاز اول بسیار کم است و طبق فاز اول هر فرم و رنگی که در بخش اول مدنظر قرار گرفته بود در این فاز هم‌‌ همان شخصیت را بازی می‌‌کنند و اینطور نیست که از نظر لباسی فقیر و یا غنی شوند و از نظر فرم و لباس‌‌ همان هستند.
رستگار درباره نوع پوشش زندانیان این سریال یادآور شد: در این سریال قصد نداریم که به جا و نقطه خاصی اشاره کنیم به این دلیل که این اردوگاه واقعی نبوده و و برگرفته از یک فضای فانتزی است و خودمان هم لباس‌ها را در قالب فضای کار و داستان سریال طراحی کردیم. فقط اینکه این آدم‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند و افراد عادی و نرمال نیستند.
شکرآبی: گریم متفاوت نیما فلاح برای نقش خلافکار
در ادامه به اتاق گریم می‌روم و با تصاویر سرِ قالب گیری شده، عکسهای گریم هنرمندان، ریش و سبیل بازیگران مواجه می‌شویم. مهرداد شکرآبی به عنوان مدیر این بخش در کنار دوستان و همکاران گریمورش در حال انجام کار است.
با وی گفتگویی می‌کنم و می‌گوید که در فاز دوم این سریال راکورد‌‌ همان سری قبل را داریم و تنها براساس قصه‌ای که وجود دارد کار گریم هنرمندان انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اضافه شدن چهره‌ها و شخصیتهای جدیدی در فاز دوم سریال، افزود: تمام سعی ما این بوده که چهره شخصیت‌ها به واقعیت نزدیک‌تر باشد و غلو شده نباشند تا مخاطب با آنها ارتباط بگیرد و همراه شود.
شکرآبی تصریح کرد: در این کار برخلاف کارهای تاریخی فعالیت خاصی برای طنز و کمدی شدن چهره‌ها انجام ندادیم و معمولا در کارهای طنز باید عاملی برای غلو کردن وجود داشته باشد ولی این کار به دلیل اینکه اردوگاه و فضای روز و رئال دارد از گریم‌های غلو شده استفاده نمی‌کنیم.

وی درباره شخصیت نیما فلاح هم یادآور شد: برای این شخصیت هم باید به دلیل شخصیت فیلمنامه‌ای، چهره‌اش را کمی بیشتر گریم می‌کردیم تا به خلافکار‌ها بخورد و این کار هم به خوبی انجام شد.
پرنیانی: مدیر مهربان اما جدی اردوگاه «درحاشیه»
عباس پرنیانی یکی از شخصیتهایی است که براساس فیلمنامه به پروژه اضافه شده است. پرنیانی در این سریال نقش مدیر اردوگاه را برعهده دارد. وی درباره این تقش توضیح می‌دهد: که من براساس فیلمنامه‌ای که در اختیار من قرار گرفت نقش خود را بازی می‌کنم و هیچ یک از کارهای من در طول داستان خارج از فیلمنامه نیست.
وی در رابطه با ویژگی نقش مدیر اردوگاه گفت: مدیر اردوگاه تنها شخصیتی که خیلی جدی و اما بسیار مهربان است. هیچ‌گونه پرخاشگری از او نمی‌بینید و رابطه خوبی با زندانیان دارد.
پرنیانی اضافه کرد: در ادامه داستان به حرف و درد دل‌های بچه‌ها و زندانیان خوب گوش می‌دهد و در پی آموزش و تربیت بچه‌ها است که دیگر کار خلاف نکنند. امیدوارم که مردم و مخاطبان با این سریال ارتباط خوبی برقرار کنند و به دلشان بشیند.
فلاح: اردوگاه «در حاشیه»‌خانه و محل زندگی من است
با نیما فلاح از بازیگران اصلی سری دوم این سریال که در نقشی متفاوتی در سریال «در حاشیه» به پروژه اضافه شده است و ایفای نقش می‌کند گفتگویی می‌کنیم و درباره نقش خود می‌گوید که دوست دارم نقش من پس از پایان تدوین و مونتاژ و زمانی که روی آنتن شبکه سه سیما رفته است بیننده ببیند و تا الان فقط با سلیقه مهران مدیری در مقام کارگردان، نقش خود را بازی کردم.
وی با بیان اینکه این نقش برای خودم نیز خیلی متفاوت بوده است، افزود: برای ایفای این نقش فرصت داشتم تا صداسازی کنم. فیزیک این نقش برای من خیلی متفاوت بوده است و توانستم با کمک گریم و لباس و هدایت کارگردان و تمریناتی که کردیم این نقش شکل بگیرد که همین اتفاق هم برای من باورنکردنی بوده است اما امیدوارم که برای مخاطبان هم جذاب و دیدنی باشد.
فلاح اضافه کرد: سریال «در حاشیه» فیلمنامه محکمی دارد و دوستان و تیم نویسندگی با وسواس زیادی در حال نگارش آن هستند. همه نویسندکان نمی‌توانند شخصیت پردازی‌هایی که برای تک تک کاراکترهای این سریال می‌شود را داشته باشند و همه این‌ها به دست پرتوان مهران مدیری می‌رسد تا به این شکل زیبا، به هنری جذاب تبدیل شود.
بازیگر سریال «در حاشیه» تصریح کرد: نقش دکتر کاشف با بازی مهران مدیری در این بخش حضور ندارد و مدیری فرصت بیشتری پیدا می‌کند که تمام افکارش را به کارگردانی «در حاشیه» متمرکز کند و کارگردانی قوی دارد.
وی یادآور شد: من در این سریال و براساس تحقیق تیم نویسندگان به این نتیجه رسیدم که آدم‌ها در این مراکزی که به نوعی بازپروری، اردوگاه، پرورشگاه یا کانون گفته می‌شود تمایل دارند که تیم درست کنند و دورهم بیایند و ضربه پذیریشان کمتر است و قدرتشان بیشتر می‌شود. افراد تیم می‌شوند و این تیم گاهی سازنده و گاهی مخرب می‌شوند.

فلاح گفت: افراد قدیمی که در این اردوگاه حضور دارند و جرمشان اعلام نشده است در بعضی از کار‌ها دخالت می‌کنند. مدت محکومیت شخصیت من حدود 15 سال بوده ولی چون سعی کرده که بقیه افراد را ادب کند جرمش به حبس ادب رسیده و حالا اینجا را خانه خودش می‌داند و اصراری برای خانه رفتن ندارد و اردوگاه را خانه خودش می‌داند.
وی ادامه داد: در این نقش من خلافکاری هستم که براساس وصیت نامه پدرش که گفته برادران خود را در اجتماع تنها نگذارد آن‌ها را تنها نمی‌گذارد و کار به آن‌ها یاد می‌دهد و آن‌ها را نزد خودش در اردوگاه می‌آورد و ادعا می‌کند که «دنیای بیرون دنیای نامردی و خطرناک است» و نشان می‌دهد که چقدر فضای اردوگاه سازنده است.
فلاح دباره کارگاههای آموزشی اردوگاه هم می‌گوید: من در بخش نجاری کارگاه مشغول کار هستم و کار می‌کنم.
خبرر سانی اتفاقات اردوگاه با دکتر بهروز عشقی
مهران غفوریان هم که با‌‌ همان نقش خود وارد اردوگاه شده است، می‌گوید: من نقش دکتر بهروز عشقی را بر عهده دارم که به دلیل برخی تخلفات به زندان افتاده و در حال سپری شدن دوران محکومیت خودش است.
وی در خصوص سکانس امروز و شیطنت‌های خودش نیز می‌گوید: ما می‌رویم و چوقولی می‌کنیم و برادر‌های نیما فلاح می‌آیند و ما را به برادر خودشان لو می‌دهند که چه برنامه‌ای داشتیم و در حال انجام چه کاری هستیم که ما هم می‌رویم و به تیمور بینابینی با بازی سیامک انصاری می‌گوییم و دعوایمان شروع می‌شود.

غفوریان اضافه کرد: کارگاههای آموزشی جایی عمومی برای زندانیان است اما ما کاری را در اینجا انجام نمی‌دهیم و شامل حال ما نمی‌شود و اگر هم شود در مجموع یک سکانس است که شاید شامل حال ما شود.
مجد: اردوگاهی که به هیچ زندانی شبیه نیست
حسین مجد طراح دکور سریال «در حاشیه» هم که از دور وارد لوکیشن می‌شود به سراغش می‌روم و درباره استفاده از رنگ‌ها در طراحی لوکیشن‌ها توضیح می‌دهد: که زندانهای بسیار زیادی را دیدم ولی اینجا یک اردوگاه تخیلی است و فضای فانتزی دارد و چون کار «در حاشیه» اثری طنزی است، نمی‌‌توان آن را با رنگهای سرد زندان یکی کرد. تمام سعی ما این بود که فضای خاص و مفرحی را برای مخاطبان ایجاد کنیم که به داستان مربوط شود. برای این کار فضا را شاد‌تر گرفتیم و ممکن است شکل زندان باشد ولی خودش زندان نیست.
وی افزود: برای طراحی این لوکیشن‌ها به چندین زندان رفتم و از آنها بازدید کردم. زندان‌ها در این کار بصورت فردی و گروهی بوده است و فضا را طوری انتخاب کردیم که افراد بصورت تک و تنها باید داخل آن‌ها شوند و سلولهای انفرادی ما مانند یک هتل تک تخته و مجهز است و چنین فضایی را فکر کردیم و بنابر داستان سریال که نمی‌خواستیم خشن باشد آن را طراحی کردیم.
مجد اضافه کرد: داستان ما یک ماجرای جمعی و فردی داشت و خود زندان فردی نیز بعنوان کاراکتر محسوب می‌شود. به این معنا که در این سریال اتقاقهایی که داخلش رخ می‌دهد خودش یک داستان است و به جذابیت آن می‌افزاید.
طراح دکور «در حاشیه» یادآور شد: طراحی دکور حیاط اردوگاه هم همینطور بوده است که خواستیم یک فضایی داشته باشیم که انگار گود زورخانه است و زندانیان در وسط آن قرار گرفتند و اتفاق‌ها در وسط آن رخ می‌دهد و یک جورهایی هم واقعیت دارد.
وی گفت: در طراحی کارگاه سعی کردیم کارهای بامزه‌ای مثل گلدوزی و کوبلن بافی هم وجودداشته باشد و چینش لوازم هم به این دلیل بود که قصد داشتیم تا به طنز فیلمنامه اضافه شود.
مجد از لابی اردوگاه به عنوان نقطه اصلی اردوگاه یاد کرد و گفت: لابی این سریال هم جایی است که همه حضور دارند و فکر کردیم که مکانی درست کنیم که اگر زندانیان جایی می‌خواهند بروند از آنجا عبور کنند و نقطه اصلی ما در این سریال باشد.

حالا دیگر به پایان ضبط امروز نزدیک می‌شویم و غروب هم رو به پایان است ولی مهران مدیری همچنان ضبط خود را ادامه می‌دهد و من از اردوگاه پزشکان خلافکار «در حاشیه» خارج می‌شوم.
داستان فاز دوم سریال «در حاشیه» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا مهدوی و کارگردانی مهران مدیری در یک اردوگاه می‌گذرد. در این اردوگاه افردی که در فاز اول به تخلفات در حوزه پزشکی پرداخته بودند دوران محکومیتشان را بین زندانیان سابقه‌دار می‌گذرانند و در طول آن درگیر ماجراهایی می‌شوند. 
سیامک انصاری، جواد رضویان، مهان غفوریان، نصرالله رادش، نیما فلاح و سروش جمشیدی از  جمله بازیگران اصلی این سریال محسوب می‌شوند.
علاوه بر بازیگران اصلی می‌توان از بین بازیگرانی که هر روز به طور ثابت در لوکیشن اردوگاه مقابل دوربین می‌روند،به افرادی چون:حمید رضا آقا محمد،امیر حسین اقبال آذر ،پوریا ایرایی،محمد رضا بابازاده،چیا بابامیری، مجید بیاتی، عباس پرنیانی،هادی پیوند،امیر جنانی،امیر محمد حاجی زاده،حامد خان بابایی،مهدی دانایی مقدم،محسن دلیخون ،هومن رمضانی ،مهدی ساسانی،پیام سلیمانی،حمید سلیمانی،محمد رضا صدوقی پور ،مهدی صفری،مهدی عظیمی،سعید علی پور ،علی غلامی ،بهادر فاضل،حسین فاضلی ،مهبد قناعت پیشه ،امیر حسین قنواتی،مجتبئ قهرمان زاده ،محمد کار آزاد ،بابک کمانگیر ،محمد گل محمدی،  حسین لعل ،کیارش محسن سجادی ،مهدی مرادی ،سید صالح موسوی ،میر محمد موسوی ،محمد مولودی ،عباس نایی،علی نعیمی ،امیر نگارش ،سینا نور محمد ،علی ولیانی اشاره کرد.

 
 
 
 
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.