پیشنهاد وزارت علوم برای اصلاح طرح ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه های دولتی و آزاد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: طرح ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه های دولتی و آزاد از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده و کلیات آن به تصویب رسیده است که وزارت علوم نیز مواردی را برای اصلاح این طرح پیشنهاد داده است.

محمد فرهادی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار گفت: در حال حاضر جزئیات طرح ادغام آزمون تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. 
وی ادامه داد: با اجرای این طرح سنجش و ارزیابی متقاضیان دوره های تحصیلات تکمیلی به صورت کامل و جامع انجام می شود و هم سوابق تحصیلی و هم نتایج آزمون داوطلبان اعمال خواهد شد. 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه پیشنهاد حذف تعدادی از واحدهای دانشگاه پیام نور و جامع علمی کاربردی در برنامه ششم توسعه نیز توضیح داد: این موضوع، نظر تعدادی از نمایندگان مجلس بوده و هنوز نهایی و تکمیل نشده است. 
وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت ادانمه تحصیل دانشجویانی که در رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد تحصیل می کنند گفت: این موضوع در شورای گسترش آموزش عالی حل می شود و دانشجویان نگران نباشند. 
وی از روند رو به گسترش پژوهش های کاربردی در کشور ابراز رضایت کرد و گفت: با ارتباطی که میان دانشگاه ها، صنعت و بازار ایجاد شده سفارشات پژوهشی که به دانشگاه ها می رسد در حال افزایش است. 
وی خاطرنشان کرد: تعدادی از محصولاتی که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال عرضه شده نیز نتیجه قراردادهایی است که در فن بازار سال قبل به ارزش چهار میلیارد تومان منعقد شده بود. 
وزیر علوم ضمن تاکید بر کاربردی تر شدن آموزش های دانشگاهی گفت: به همین منظور دوره های کارورزی و کارآموزی در رشته های مختلف به ویژه رشته های فنی مهندسی افزایش یافته و حضور اساتید و دانشجویان در محیط های صنعتی در قالب فرصت های مطالعاتی و دوره های پسا دکتری دیده شده است. 
شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امروز 23 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافته و تا 26 آذرماه ادامه خواهد داشت. 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.