آمریکا بر ادامه تحریم روسیه تاکید کرد

در شرایطی که واشنگتن با کمک متحدان غربی خود از دو سال پیش تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه وضع کرده است،«جو بایدن » معاون رئیس جمهوری آمریکا بر ادامه این تحریم ها تاکید کرد.

بایدن روز دوشنبه در دیدار با «ویتالی کلیچکو» شهردار کی یف پایتخت اوکراین گفت که تحریم ها در مورد روسیه ادامه خواهد یافت. بایدن که برای دیداری دو روزه در کی یف بسر می برد، گفت که تحریم ها علیه روسیه باید تا زمانی که توافقنامه مینسک بطور کامل اجرا نشده و مرزهای بین المللی اوکراین با روسیه تحت کنترل کی یف درنیامده است، ادامه یاید.

توافقنامه مینسک در ماه فوریه 2015 امضا و بر اساس مفاد آن بین نیروهای دولتی اوکراین و شبه نظامیان شرق این کشور آتش بس برقرار شد. کی یف با نمایندگان مناطق جنوب و شرق مذاکره کرد و قرار شد اصلاحاتی نیز در ساختار حکومتی اوکراین و قانون اساسی این کشور انجام گیرد. 

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه دیدار با کلیچکو از وی برای اصلاحات در ساختار پلیس و شفافیت فعالیت شهرداری و خریدهای دولتی تمجید کرد و این اصلاحات را مهم خواند. وی همچنین بر ضرورت مبارزه دولت اوکراین با فساد مالی تاکید کرد.

آمریکا پس از حدود دو سال اجرای چند بسته تحریم های سختگیرانه و یک جانبه مالی، اقتصادی، صنعتی و فناوری که همراه اتحادیه اروپا علیه روسیه وضع کرده، به تازگی اعلام کرده است با توجه به نقض یک قرارداد موشکی دوجانبه از طرف روسیه، امکان اعمال تحریم های جدید را در مورد این کشور بررسی می کند.

«رز گته مولیر» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی در این خصوص اعلام کرد: واشنگتن اعمال تحریم های جدید علیه مسکو را به دلیل نقض قرارداد نابودی موشک های میان و کوتاه برد بررسی می کند.

گته مولیر که مسئول رسیدگی به امور مربوط به کنترل تسلیحات و امنیت بین المللی در وزارت خارجه آمریکا است، گفت: تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا در رابطه با وضعیت اوکراین در مورد روسیه بطور باورنکردنی موثر بودند.

دستیار وزیر خارجه آمریکا افزود: امکان اعمال تحریم های اقتصادی جدید را در مورد روسیه بررسی می کنیم، اما در شرایط کنونی هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

مقام های آمریکایی در یک سال اخیر با تشدید رویارویی واشنگتن و مسکو بر سر مساله اوکراین و اختلاف به دلیل استقرار سامانه موشکی آمریکا در اروپا بارها روسیه را به نقض قرارداد دوجانبه کاهش موشک های کوتاه و میان برد متهم کرده اند.

روسیه نیز به طور متقابل آمریکا را به نقض این قرارداد و استقرار تسلیحات ممنوعه در چارچوب آن از جمله در منطقه اروپا متهم می کند.

قرارداد کاهش تسلیحات موشکی کوتاه و میان برد در سال 1987 بین شوروی سابق و آمریکا امضا شد و بر اساس آن موشک های میان برد با برد از یک هزار تا پنج هزار و 500 کیلومتر و کوتاه برد از 500 تا یک هزار کیلومتر باید نابود شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.