قسمت جدید «جنگ ستارگان»؛ فیلمی که رکوردها را جابجا خواهد کرد

بالاخره انتظارها به سر رسید و «جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد» در پایان همین هفته اکران می‌شود. حالا دیگر خبرها از فروش فیلم می‌گویند.

«جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد» فیلمی است که می‌تواند همه معادلات را به هم بریزد. تا قبل از اکران این فیلم «یونیورسال» پر درآمدترین کمپانی هالیوودی در سال ۲۰۱۵ بود اما این عنوان در روزهای پایانی سال می‌تواند به دیزنی برسد. شرکتی که هنوز «جنگ ستارگان» جدید اکران نشده، ارزش سهامش بالا رفته و خیلی‌ها معتقدند آغاز این مجموعه پس از سال‌ها می‌تواند سودی باورنکردنی و بی سابقه را به ساکنان «لونه موش» برساند.

پیش‌فروش اینترنتی بلیط «جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد» از چندی قبل آغاز شده بود و حالا خبر رسیده عددی که از پیش فروش به دست آمده چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است. برای این که بدانید این رکورد برای دیزنی چقدر ارزشمند است باید بدانیم که فیلم دوم در رتبه‌بندی بیشترین پیش‌فروش تاریخ سینما «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» است که در سال ۲۰۱۲ اکران شد؛ فقط ۲۵ میلیون دلار فروش این فیلم برادران وارنر از محل پیش‌فروش به دست آمده. جنگ ستارگان عملا ۴ برابر فیلم دوم پیش‌فروش داشته و این می‌تواند به بازار اصلی هم سرایت کند. کارشناسان معتقدند تا روز اکران این عدد می‌تواند به ۱۲۰ میلیون دلار هم افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر همه نوع تبلیغاتی برای این فیلم می‌شود. به جز تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و بیلبوردهایی که در سطح شهرها نصب شده، تبلیغات محیطی هم برای این فیلم خاص چند برابر است. بلیط افتتاحیه «جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد» در حال حاضر احتمالا جزو ارزشمندترین کالاهای لس آنجلس است که تنها عده کمی توانایی دسترسی به آن را دارند که آن‌ها هم بیشتر از عوامل و مهمانان‌شان هستند. اما الن دی جنرس مجری مشهور تلویزیون آمریکا که دو سال پیش مجری‌گری اسکار را هم بر عهده داشت همراه با کری فیشر بازیگر مشهور مجموعه «جنگ ستارگان» در اقدامی تبلیغاتی بخشی از بلیط‌های افتتاحیه فیلم را مثل دست‌فروش‌های بازار سیاه در کنار خیابان فروختند. قرار است درآمد این بلیط فروشی خاص به خیریه اهدا شود.

«جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد» هفتمین فیلم مجموعه جورج لوکاس است که برای اولین بار توسط کمپانی دیزنی ساخته شده است. این اثر با حضور چهره‌هایی چون کری فیشر، هریسون فورد، اسکار آیزاک و… ساخته شده و جی جی آبرامز خالق سریال مشهور «لاست» هم کارگردانی‌ش را بر عهده داشته است. اکران عمومی این فیلم از ۱۸ دسامبر در سراسر آمریکا آغاز می‌شود.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.