​سفر اوباما به کوبا طی هفته‌های آینده

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت: باراک اوباما طی هفته‌های آینده از کوبا دیدن خواهد کرد.

سفر تاریخی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به کوبا در آخرین سال ریاست جمهوری اش می تواند به نقطه عطف مهمی در روابط دو دشمن دیرینه تبدیل شود.
کاخ سفید احتمالا امروز پنجشنبه رسما برنامه سفر اوباما به کوبا را اعلام خواهد کرد. دیدن از کوبا بخشی از برنامه سفر اوباما به آمریکای لاتین خواهد بود.
عادی سازی روابط با کوبا و برداشتن گام های مهمی برای گسترش روابط تجاری با این کشور یکی از مهمترین دستاوردهای سیاست خارجی اوباما به شمار می رود.
اوباما و رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا در دسامبر ۲۰۱۴ میلادی از سرگیری روابط دو کشور را اعلام کردند. جمهوریخواهان کنگره آمریکا به شدت از اقدام اوباما در برقراری روابط با کوبا انتقاد کرده و با درخواست اوباما برای لغو تحریمها علیه هاوانا مخالفت نموده اند.
مارکو روبیو و تد کروز نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز از تصمیم اوباما انتقاد کرده اند.
اوباما دسامبر گذشته در مصاحبه ای ابراز امیدواری کرده بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی به کوبا سفر کند. وی گفته بود، تنها در صورتی به کوبا سفر خواهد کرد که پیشرفت کافی در روابط دوجانبه حاصل شود و بتواند با مخالفان سیاسی دیدار کند.
یک مقام وزارت خارجه کوبا در واکنش به مصاحبه اوباما گفت: هاوانا از سفر اوباما استقبال می کند ولی اجازه دخالت واشنگتن در امور داخلی خود را نمی دهد.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.