تصویب یک فوریت در طرح رتبه‌بندی معلمان

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح رتبه بندی معلمان در نشست علنی امروز موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 6 آبان) قوه مقننه با 165 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه با یک فوریت طرح رتبه بندی معلمان موافقت کردند. با توجه به اینکه دوفوریت این طرح نیز نیاز به دو سوم آراء داشت این طرح حائز رأی کافی برای دو فوریت نشد.

جبار کوچکی نژاد یکی از طراحان طرح رتبه بندی معلمان در توضیح فوریت این طرح، عنوان کرد: موضوع رتبه بندی معلمان جامعه یک میلیونی معلمان را در بر می گیرد و معلمان سالیان سال است که این موضوع را مطالبه می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سیاست های کلی ابلاغی نیز در بند 3-7 به مسئله رتبه بندی معلمان تاکید کرده اند، افزود: مجلس گذشته نیز در بند الف ماده 63 قانون برنامه ششم بر اجرای رتبه بندی فرهنگیان تاکید کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: این طرح باید برای ارتقاء جایگاه فرهنگیان، ایجاد رقابت علمی و انگیزه بین معلمان و اجرای سیاست های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی شود.

وی با یادآوری اینکه وزرای آموزش وپرورش دولت نهم و دهم اجرای طرح رتبه بندی معلمان را وعده داده بودند، اضافه کرد: حتی اجرای رتبه بندی معلمان در کابینه دولت دهم نیز به تصویب رسید ولی رتبه بندی هیچ گاه به معنای واقعی اجرا نشد.

کوچکی نژاد اضافه کرد: دولت یازدهم نیز در پایان عمر خود همین مصوبه دولت دهم مبنی بر اجرای رتبه بندی فرهنگیان را تاکید کرد ولی علت اینکه این طرح اجرا نشده این است که وزرا و دولت عزمی برای اجرای رتبه بندی ندارند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: هرگاه مجلس فشاری بر دولت آورده، دولت به جای اجرای رتبه بندی فرهنگیان مقداری اندک بر حقوق فرهنگیان افزوده است.

کوچکی نژاد عنوان کرد: اخیرا رتبه بندی فرهنگیان در بودجه سالیانه نیز دیده شده است و علت تدوین و ضرورت این طرح دائمی شدن موضوع رتبه بندی معلمان است به همین دلیل نمایندگان قصد دارند در پایان این دولت هدیه ای که فرهنگیان سال ها منتظر آن بودند را به آن ها اعطا کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.