روایت فائزه هاشمی از انتقادات مادرش از آیت الله هاشمی

فائزه هاشمی از انتقاداتی روایت کرد که مادرش به پدر منتقل می کرد. انتقاداتی که در نتیجه ارتباط با مردم به گوشش رسیده بود.

فائزه هاشمی، دختر کوچک آیت الله هاشمی در گفتگویی که در سالگرد فوت پدر از انتقاداتی روایت کرد که همسر آیت الله به او می کرد. او در پاسخ به این سوال که «در دورانی که آیت‌الله هاشمی رئیس مجلس بودند و چه بعد از آن که رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص شدند چقدر شما و خانواده  ایشان را نقد می‌کردید؟»، گفت: هم تعریف و تمجید ها بود و هم انتقادات بدون سانسور گفته می‌شد. این صحبت‌ها به ویژه از سوی مامان خیلی مطرح می‌شد چون ارتباطات بیرونی زیادی هم داشت، بارها به بابا می‌گفت «قرار نبود انقلاب شود که این کارها را بکنید».

وی افزود: مثلا یکی بدون دلیل دستگیر یا اموال یک فرد مصادره می‌شد. یا مثلا وقتی مامان می‌رفت برای خرید یا جاهای عمومی دیگر، حرف‌هایی را که از مغازه‌دار و سایرین می‌شنید در خانه بازگو می‌کرد.

فائزه هاشمی گفت: بستن روزنامه‌ها، برخورد با منتقدین، گرانی ها، مسایل اجتماعی، حوزه زنان و ….. را می گفتیم و درباره آنها بحث می‌کردیم؛ گاهی ما قانع می‌شدیم و گاهی هم او می‌پذیرفت. گاهی هم بیان نمی کرد که اشتباه بوده، احتمالا” می خواست رویم زیاد نشود (خنده) اما بعد متوجه می شدیم که دنبال کرده و بی خیال رها نکرده، گاهی اوقات حسابی در جزئیات وارد می شد برای رسیدن به واقعیت مطلب.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.