گزینه‌های بایدن برای پست‌های کلیدی وزارت خارجه آمریکا

در حالیکه چهار روز تا شروع به کار رسمی دولت بایدن-هریس باقی است و هنوز هیچ نشست استماعی برای بررسی صلاحیت گزینه‌های آنها برای تشکیل کابینه در سنای آمریکا برگزار نشده است، اسامی مختلفی همچنان برای تکمیل پست‌های کلیدی وزارت‌خانه و نهادهای دولتی معرفی می‌شوند.بر این اساس، وندی آر شرمن به عنوان معاون وزیر خارجه معرفی شد و همچنین برایان پی. مک‌کئون به عنوان معاون وزیر در امور مدیریت و منابع معرفی شده، بانی جنکینز دیگر گزینه‌ای است که بایدن برای معاون وزیر خارجه در کنترل سلاح و امور امنیت بین‌المللی معرفی کرده است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز یکشنبه اسامی برخی گزینه‌های خود را برای مشاغل کلیدی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد.

در حالیکه چهار روز تا شروع به کار رسمی دولت بایدن-هریس باقی است و هنوز هیچ نشست استماعی برای بررسی صلاحیت گزینه‌های آنها برای تشکیل کابینه در سنای آمریکا برگزار نشده است، اسامی مختلفی همچنان برای تکمیل پست‌های کلیدی وزارت‌خانه و نهادهای دولتی معرفی می‌شوند.

بر این اساس، وندی آر شرمن به عنوان معاون وزیر خارجه معرفی شد که از او به عنوان مشاور امین برای بایدن رئیس جمهوری منتخب و هریس معاون رئیس جمهوری منتخب یاد شده است.

در بیانیه معرفی وی، شرمن یکی از برجسته ترین دیپلمات‌های آمریکا توصیف شده است که برای تقویت آنچه که دموکراسی و مقابله با برخی از بزرگترین چالش‌های امنیت ملی آن زمان، از جمله هدایت تیم مذاکره‌کننده آمریکا برای توافق ایران یاد شده است، به عنوان معاون سیاسی وزیر خارجه عمل کرد.

گفته شده است وی در طول چهار سال معاون وزیر، به ۵۴ کشور سفر کرد و به دلیل دستاوردهای دیپلماتیک از باراک اوباما رئیس جمهوری سابق، مدال امنیت ملی را دریافت کرد.

همچنین برایان پی. مک‌کئون به عنوان معاون وزیر در امور مدیریت و منابع معرفی شده است.

او مشاور سیاست خارجی بایدن رئیس جمهوری منتخب است و بیش از ۲۵ سال با او در سنا، کاخ سفید، کارزار انتخاباتی بایدن برای رئیس جمهوری و تیم انتقالی بایدن-هریس با او کار کرده است.

مک‌کئون پیش از این، معاون اصلی جانشین وزیر دفاع در امور سیاست و اکنون به عنوان سرپرست جانشینی وزارت دفاع بوده و است.

بانی جنکینز دیگر گزینه‌ای است که بایدن برای معاون وزیر خارجه در کنترل سلاح و امور امنیت بین‌المللی معرفی کرده است. از او به عنوان کارشناس ارشد گسترش سلاح‌های هسته‌ای یادشده است و در دفتر امنیت بین‌المللی و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای وزارت خارجه آمریکا به عنوان نماینده این کشور در اجلاس گروه هفت و کشورهای مربوطه برای مشارکت جهانی علیه گسترش سلاح‌ها و مواد کشتار جمعی فعالیت می‌کرده است.

ویکتوریا نولاند دیگر گزینه پیشنهادی بایدن-هریس برای عنوان سیاسی وزیر خارجه معرفی شده است. سفیر نولاند که ۳۲ سال فعالیت دیپلماتیک دارد، برای پنج رئیس جمهوری آمریکا و ۹ وزیر خارجه هر دو حزب سیاسی کار کرده است.

گفته شده است نولاند تجربه و روابط اساسی را در جهت گردآوری جهان در جهت پیشبرد منافع آمریکا دارد ، زیرا به عنوان دستیار وزیر خارجه در امور اروپا و اوراسیا فعالیت داشته و سفیر آمریکا در ناتو و نماینده ویژه و مذاکره کننده اصلی در مورد پیمان نیروهای تسلیحات متعارف در اروپا خدمت کرده است.

عذرا ضیا هم برای معاون وزیر در امور امنیت غیرنظامی، دموکراسی و حقوق بشر معرفی شده است.

او بیش از دو دهه تجربه دیپلماتیک در خاور میانه، آسیای جنوبی، اروپا، حقوق بشر و امور چند جانبه دارد.

وی همچنین به عنوان کاردار و معاون رئیس سفارت ایالات متحده در پاریس، برای دستیابی به سطوح بی سابقه همکاری دو جانبه در زمینه آنچه که تغییر اقلیم، ضد تروریسم در آفریقا و خاورمیانه و روسیه نامیده شده است، کمک می‌کرد.

همچنین ند پرایز هم در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که برای سخنگویی وزارت خارجه آمریکا انتخاب شده است.

او دستیار اوباما، سخنگوی شورای امنیت ملی، معاون سازمان سیا در دولت چهل و چهارم بوده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.