جدول حذفیات منابع کنکور ۱۴۰۰

چندی پیش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی حذفیات منابع کنکور ۱۴۰۰ را که ناشی از وضعیت آموزش در شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ است، تعیین کرد و روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. همچنین میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو نیز اعلام شد.

طبق روال هر سال سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ابتدای سال جاری حذفیات محتوای کتاب‌های درسی برای کنکور را در اختیار سازمان سنجش قرار داده و اعلام کرد که منابع کنکور ۱۴۰۰ و حذفیات دروس ناشی از وضعیت آموزش درشرایط همه‌گیری کووید ۱۹ تنظیم و به سازمان سنجش ارسال شده است.
بر این اساس حذفیات آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (قسمت‌هایی از کتاب درسی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ نباید از آن‌ها سوال طرح شود شامل دروس مشترک کلیه رشته‌های متوسطه نظری، دروس اختصاصی رشته علوم انسانی، دروس اختصاصی رشته علوم و معارف اسلامی، دروس مشترک رشته‌های علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی، دروس اختصاصی رشته علوم) در هفته ابتدایی فروردین روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، تجربی و… می‌توانند بخش‌های حذف‌شده منابع کنکور را در ادامه این گزارش مشاهده کنند.

همچنین بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت و مواد و ضرایب دروس امتحانی و دروس مؤثر سوابق تحصیلی آزمون سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ است.

حذفیات منابع امتحانی آزمون سراسری سال جاری به این شرح است:

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.