المپیک توکیو بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود؟

براساس اعلام رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو، المپیک احتمالا بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

بازی‌های المپیک توکیو که به خاطر بحران کرونا یکسال به تعویق افتاد، احتمال دارد پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در گفت‌وگو با AFP این موضوع را اعلام کرد.

وی گفت که این بازی‌ها در صورتی می‌تواند به صورت موفقیت‌آمیز برگزار شود که کمیته برگزاری بازی‌ها، ورزشکاران و عموم پروتکل‌ها را کاملا رعایت کنند. هاشیموتو امیدوار است مردم از برگزاری این بازی‌ها خوشحال شوند. حضور تماشاگران خارجی در بازی‌ها ممنوع است اما تصمیم‌گیری در خصوص تماشاگران داخلی تا پایان ژوئن به تاخیر افتاده است.

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در گفت‌وگوی امروز خود، عنوان کرد: ممکن است وضعیتی پیش بیاید که ما نتوانیم اجازه دهیم هیچ تماشاگری در المپیک حضور پیدا کند. تنها راهی که می‌توانیم بازی‌ها را موفقیت‌آمیز بخوانیم این است که از زندگی و سلامتی ورزشکاران و مردم ژاپن کاملاً محافظت کنیم. تعداد زیادی از شهروندان ژاپنی خواستار تعویق بیشتر یا لغو بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو هستند. افزایش شمار مبتلایان به کرونا باعث شده تا توکیو و چند استان دیگر در شرایط اضطراری قرار بگیرند.

کمیته برگزاری بازی‌های توکیو به دلیل درخواست کادر پزشکی داوطلب به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و افزایش فشارها از سوی سیستم پزشکی نیز افزایش یافته است. هاشیموتو تاکید کرد که عدم حضور تماشاگران می‌تواند فشار وارده به سیستم پزشکی را کاهش دهد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.