نفت گران شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار جهانی انرژی ۷۱ سنت گران‌تر شد.

قیمت نفت آمریکا هم ۳۸ سنت بالا رفت و به ۶۵.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، آخرین قیمت ثبت شده برای روز ۳۰ ‌آوریل ۶۵.۴۲ دلار در هر بشکه بوده است.

به گزارش رویترز، دلیل افزایش قیمت نفت در بازار جهانی خوش‌بینی‌ها نسبت به روند واکسیناسیون در آمریکا و انتشار آمارهای خوب اقتصادی از چین بوده است که به بهبود چشم‌انداز تقاضای نفت در این دو اقتصاد بزرگ جهان تعبیر می‌شود.

آنچه که طی روزهای گذشته البته از افزایش قیمت جلوگیری کرده شکستن پیاپی رکورد مبتلایان روزانه کرونا در هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است که چشم‌انداز تقاضا را منفی کرده است.

این کشور سومین وارکننده بزرگ نفت در جهان به شمار می‌رود. از طرف دیگر افزایش عرضه نفت از سوی کشورهای اوپک‌پلاس هم باعث فشار کاهشی بر قیمت نفت در بازار جهانی شده است.

البته در معاملات امروز قدرت عوامل افزایشی قیمت از طرف آمریکا و چین بر عوامل کاهنده قیمت از سوی هند و اوپک‌پلاس چربید و قیمت را بالا برد.

بانک آمریکا مدعی است، علیرغم این که شاهد رکورد زدن مبتلایان روزانه به کرونا طی هفته‌ای که گذشته بوده‌ایم، اما روند واکسیناسیون در برخی کشورهای توسعه یافته باعث شده تا شاهد رشد قیمت نفت در بازار جهانی باشیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.