طلاق‎های میلیاردی جهان بین چه کسانی بوده است؟

بیل و ملیندا گیتس اعلام کرده‌اند که پس از حدود سه دهه زندگی مشترک، طلاق می‌گیرند و گفته اند: «دیگر باور نداریم که می توانیم به عنوان یک زن و شوهر با هم باشیم.»

با انتشار خبر طلاق زوج مشهور بیل گیتس و ملیندا، بد نیست نگاهی به دیگر طلاق‌های میلیاردی افراد مشهور بندازیم.

گران ترین طلاق های تاریخ

ماجرای طلاق سلبریتی ها معمولا پیچیده تر از مردم عادی است و وقتی زوج مشهوری تصمیم به جدایی می گیرند، فقط قلب های شکسته آن ها نیست که باقی می ماند بلکه در حقیقت، پای ثروت زیادی هم در میان است.

هرچند در غرب از مهریه خبری نیست اما قوانین سنگینی در خصوص طلاق حاکم است، به علاوه اگر قبل از ازدواج، توافق نامه ای برای نحوه تقسیم اموال بعد از طلاق بین آن ها امضا نشده باشد، جدایی آن ها می تواند بسیار هزینه بردار باشد.

اطلاعیه طلاق بیل و ملیندا گیتس حدود دو سال پس از آن منتشر شد که بزوس گفت او و همسرش مکنزی در حال طلاق هستند و یکی از گران ترین طلاق های تاریخ را رقم زدند. هرچند هنوز جزئیات مالی طلاق بیل گیتس و ملیندا منتشر نشده اما نگاهی داریم به گران ترین طلاق هایی که تا کنون در میان ثروتمندان رخ داده است.

جف و مکنزی بزوس / طلاق ۳۶ میلیارد دلاری

جف بزوس مالک آمازون و همسرش در یک معامله ۳۶ میلیارد دلاری برای طلاق توافق کردند تا گران ترین طلاق دنیا به ثبت برسد. با این توافق، بزوس توانست ۷۵ درصد از اموال خود را در آمازون حفظ کند و مالکیت خود را در این شرکت بزرگ تداوم ببخشد. مکنزی بزوس که از جف بزوس صاحب چهار فرزند است، همچنان مالک ۴ درصد از سهام ۸۹۹ میلیارد دلاری آمازون باقی خواهد ماند. این دو به دلیل اختلافات روزافزون اعلام کردند که دیگر قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند؛ هرچند بسیاری معتقدند پای یک زن دیگر در این ماجرا دیده می‌شود.

دیمیتری و النا ریبولف / طلاق ۳.۳ میلیارد دلاری

دیمیتری ریبولف، میلیاردر روس وصاحب تیم فوتبال آ اس موناکو پس از ۲۷ سال زندگی مشترک از همسرش النا جدا شد. مراحل اداری این طلاق شش سال طول کشید و بالاخره در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. ثروت ریبولف ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شد. به همسر او سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به همراه اشیای قیمتی و همچنین حق نگهداری از دخترشان رسید.

بیل و سو گراس/ طلاق ۱.۳ میلیارد دلاری

سو در سال ۲۰۱۶، برای جدایی از همسرش بیل گراس، موسس شرکت pimco اقدام کرد و یک سال بعد، با ثروت ۱.۳میلیارد دلاری از وی جدا شد. این ثروت شامل یک خانه ساحلی ۳۶میلیون دلاری و همچنین یک نقاشی از پیکاسو مربوط به سال ۱۹۳۲ بود که به مبلغ ۳۵ میلیون دلار فروخته شد.

مدونا و گای ریچی / طلاق ۷۷ میلیون دلاری

شاید این طلاق با وجود طلاق هایی با جا به جایی های چندین میلیارد دلاری آن چنان طلاق گرانی به حساب نیاید اما این پرونده از این لحاظ جالب است که برخلاف طلاق های قبلی زن به مرد برای طلاق خسارت می پردازد. این دو اواسط اکتبر ۲۰۰۸ پس از هفت سال و نیم زندگی مشترک اعلام کردند درصدد طلاق هستند و یک ماه بعد دادگاه عالی لندن طلاق آن ها را ثبت کرد. بررسی این پرونده بیش از یک دقیقه وقت نگرفت، چرا که آن ها هیچ اعتراض مالی نداشتند. طبق برآورد کارشناسان، دارایی مدونا در آن زمان حدود ۳۰۰ میلیون پوند و دارایی همسر سابق او تنها حدود ۳۰ میلیون پوند بوده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.