همتی: اگر رئیس‌جمهور شوم با بایدن دیدار می‌کنم

عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس از تمایل خود برای دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو سخن گفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران امروز به این خبرگزاری گفت که مایل است با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات هفته آینده دیدار کند، هرچند لازم است که «آمریکا سیگنال‌های بهتر و قوی‌تری» ارسال کند.

این خبرگزاری نوشته است: عبدالناصر همتی ، رئیس سابق بانک مرکزی ایران ، در گفتگو با آسوشیتدپرس تأکید کرد که بازگشت آمریکایی ها به توافق هسته‌ای از هم گسیخته ایران، کلید هرگونه روابط احتمالی در میان مسائل تنش‌‌آمیز گسترده‌تر در خاورمیانه است.

همتی گفته است: ما هنوز چیز جدی‌ای از جانب آقای بایدن شاهد نبوده‌ایم. آن‌ها اول باید به توافقی که از آن خارج شدند، بازگردند. اگر شاهد این روند باشیم و اعتمادسازی بیشتری ایجاد شود، سپس می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم.

به نوشته آسوشیتدپرس، همتی ۶۴ ساله، یکی از هفت نامزد مورد تأیید مقامات ایرانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ ژوئن است. نظرسنجی‌ها و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که او در تعقیبا ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و پیشتاز رقابت‌ است.

​همتی بارها در گفتگو با خبرنگاران آسوشتدپرس در دفتر خود در تهران گفت که سیگنالی که ایرانیان امیدوارند از ایالات متحده ببینند بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای است.

وی افزود: آمریکایی‌ها سیگنال‌های مثبتی فرستاده‌اند اما آن سیگنال‌ها به اندازه کافی قوی نبوده است. اگر سیگنال‌های قوی‌تری باشد، بر میزان خوشبینی یا بدبینی ما تاثیر می‌گذارد.

همتی در پاسخ به این سوال که آیا ایران تمایل دارد محدودیت‌های بیشتری مثلاً درباره برنامه موشکی بالستیک خود را به ازای رفع تحریم‌های بیشتری بپذیرد، گفت که تهران چنین پیشنهادی را رد خواهد کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، وی گفت: «تعهدات هسته ای ایران باید در چارچوب توافق باشد. در غیراینصورت، نه رهبر (عالی) و نه رئیس‌جمهور ایران، این را نمی‌پذیرند».

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.