اخبار مثبت، دلار و سکه را منفی کرد

قیمت دلار آمریکا و سکه امامی کاهش یافت. اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای و تقویت احتمال احیای برجام به نزول قیمت در بازار ارز و سکه کمک کرد.

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته تا ۲۴ هزار و ۱۸۰ تومان افزایش یافت اما از مرز ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان عبور نکرد. نشانه‌هایی از افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی مشاهده می‌شد. دلار معاملات روز پنج‌شنبه را با قیمت ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان شروع کرد و دوباره در کانال ۲۳ هزار تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه نوساناتی جزئی را به ثبت رساند و روی ۲۴ هزار و ۲۰ تومان قرار گرفت.

اخبار مربوط به مذاکرات مثبت است

اخبار مربوط به مذاکرات که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود، عمدتا مثبت هستند. معاون وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است پیشرفت‌های زیادی در مذاکرات وین اتفاق افتاده است. روسیه بر این باور است که هیچ مانع غیر قابل حلی در مذاکرات وجود ندارد و انگلیس، فرانسه و آلمان گفتند که به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند هستند.

سکه امامی و طلای جهانی

قیمت طلای جهانی در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۱۸۸۶ دلار قرار دارد و هنوز مرز ۱۹۰۰ دلار را پس نگرفته است. قیمت دلار نیز در شروع معاملات افت کرد و به کانال ۲۳ هزار تومان وارد شد و در ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه صبح به وقت ایران روی ۲۳ هزار و ۹۷۰ تومان قرار داشت. ارزش ذاتی سکه با این حساب ۱۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان به دست می‌آمد و امید زیادی به رشد سکه در شروع معاملات روز پنج‌شنبه نبود.

سکه معاملات روز گذشته را با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به پایان رساند و نشانه‌هایی از افت قیمت در معاملات پشت خطی به چشم می‌خورد. به هر روی سکه امامی معاملات روز پنج‌شنبه را با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان آغاز کرد و تغییراتی منفی را نسبت به روز گذشته به ثبت رساند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.