“آیا این پادشاه خانه آل سعود را ویران خواهد کرد؟”

یک روزنامه انگلیسی زبان در مقاله‌ای به بررسی انتقادات از مقامات آل سعود به دلیل اعدام شیخ نمر پرداخته و تاکید کرده است این اعتراضات از سوی چهره‌های سیاسی کشورهای خاورمیانه نیز مطرح شده است تا جائی که برخی از ‌آنها رژیم آل سعود را تهدید کرده‌اند.

روزنامه "ساندی تایمز" چاپ انگلیس در مقاله‌ای با عنوان "آیا این پادشاه خانه آل سعود را ویران خواهد کرد؟" به موضوع اعدام 47 تن از جمله شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته در عربستان پرداخته و عنوان داشته است که فریادهای اعتراض نسبت به اعدام شیخ نمر به چهره‌های سیاسی خاورمیانه رسیده است و برخی از آنها رژیم آل سعود را تهدید کرده‌اند.
این روزنامه در این مقاله نوشت، نوری مالکی، نخست وزیر سابق عراق اعدام شیخ نمر را با اعدام‌هایی که حزب بعث به ریاست صدام در قرن گذشته در عراق انجام می‌داد، شبیه کرد و عنوان داشت، پادشاهی خاندان آل سعود به زودی به پایان می‌رسد و به دلیل این اقداماتشان به زودی سرنگون خواهند شد.
این روزنامه در ادامه نوشت، ایران دشمن دیرینه عربستان در منطقه نیز اعدام شیخ نمر را جنایت و بخش کوچکی از شالوده جنایتکار این خاندان خائن دانست.
این روزنامه در ادامه تاکید کرد، هنوز یک سال کامل از پادشاهی ملک سلمان، پادشاه 80 ساله عربستان نگذشته است و با این حال عربستان یکی از بدترین سال‌ها در تاریخ خود را تجربه می‌کند.
روزنامه ساندی تایمز در ادامه نوشت، دنیای غرب اکنون می‌داند که تفکرات وهابی که عربستان بر اساس آن بنا شده است، دلیل افراط گرایی‌ای است که منطقه را در نوردیده است.
این روزنامه انگلیسی تاکید کرد،‌ این مساله با دلایل و مدارک متعددی که بر وجود اختلافاتی در خاندان پادشاهی عربستان در مورد سیاست تبعیضی تاکید دارند، مطابقت می‌کند. طبق این مدارک در خاندان آل سعود در مورد سیاست تبعیضی که ملک سلمان در پیش گرفته و حمایت وی از پسرش محمد بن سلمان،‌ وزیر دفاع این کشور اختلافاتی به وجود آمده است.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.