جدال استقلال و گل‌گهر در یک قدمی فینال!

با قرعه کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی استقلال باید ۱۳ مرداد ماه جاری برای ششمین بار در تاریخ این باشگاه به مصاف گل گهر سیرجان برود.

پیرو قرعه کشی مسابقات نیمه نهایی جام حذفی گل گهر سیرجان مهمان و حریف استقلال در دیدار مرحله نیمه نهایی شد تا طبق برنامه روز سه شنبه ۱۳ مرداد ماه جاری در استادیوم ازادی و از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم بروند. جالب است بدانید این دو تیم در تاریخ رسمی هر دو باشگاه تاکنون ۵ بار طی سالهای اخیر به مصاف هم رفته اند که چهار بار در مسابقات لیگ برتر و اتفاقا یک بار در چارچوب رقابت‌های جام حذفی بوده است.

اولین جدال استقلال با گل گهر

تیم استقلال تاکنون در ۵ رویارویی مقابل نماینده سیرجان ۴ برد و یک شکست را تجربه کرده است. این تیم نخستین بار در دیدار جام حذفی فصل فوتبالی ۹۶ و ۹۷ به مصاف گل گهر رفت و این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست داد. گل های استقلال در آن دیدار توسط امید نورافکن در دقیقه ۵۶ و خسرو حیدری در دقیقه ۸۵ به ثمر رسیدند.

نخستین بازی در لیگ

اما این دو تیم پس از آن مصاف، چهار بار دیگر در رقابتهای لیگ برتر رودرروی هم به میدان رفتند. اولین دیدار در هفته ششم لیگ برتر نوزدهم بود که استقلال موفق شد در تهران تیم گل گهر را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد. هرویه میلیچ در دقیقه ۶ و مهدی قائدی در دقیقه ۴۹ گلزنان استقلال به این حریف سیرجانی در آن مسابقه بودند.

شکست  مجیدی

در دور برگشت مسابقات لیگ نوزدهم، استقلال در سیرجان مغلوب گل گهر شد و با نتیجه یک بر صفر و دست خالی به تهران برگشت. هدایت آن روز استقلال در دستان فرهاد مجیدی بود که جایگزین آندره آ استراماچونی شده بود.

برد ۳ و ۴ استقلال

این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر نیز دو بار به مصاف هم رفته اند که ابتدا در هفته نهم دور رفت استقلال با پنالتی وریا غفوری در دقیقه ۸ و گلزنی مهدی قائدی در دقیقه ۱۴ دوبریک تیم گل گهر را شکست داد. استقلال و گل گهر در دور برگشت در هفته بیست و چهارم در آخرین تقابل رودرروی هم ایستادند که محمدحسین مرادمند در دقیقه ۱۲ و مهدی مهدی پور در دقیقه ۱۹ استقلال را دو بر صفر برنده کردند.

انگیزه های شخصی مجیدی برای شکست قلعه‎نویی

حالا این دو تیم برای ششمین بار و باز هم در جام حذفی باید به مصاف هم بروند. دیداری که تقریبا پس ۴ سال (سه سال و ۱۱ ماه) برگزار خواهد شد. این دو تیم تهرانی و کرمانی روز جمعه ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۶ برای اولین بار در چارچوب دور یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی و در ابتدای فصل هفدهم لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند. آن زمان علیرضا منصوریان سرمربیگری تیم استقلال را در دست داشت. قطعا انگیزه های شخصی مجیدی برای این بازی غیر از کسب یک جام برای هواداران در اوج عدم مشکلاتش با باشگاه و رویارویی با قلعه نویی، به باخت به این تیم هم مرتبط می شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.