از واکسن آنفلوآنزای تولید داخل چه خبر؟

از اخبار پیرامون واکسن آنفلوآنزای تولید داخل به نظر می‌آید که امسال نیز این واکسن در سبد واکسیناسیون کشور قرار نمی‌گیرد.

در تمام سال‌های گذشته واکسن‌های مورد نیاز برای مقابله با آنفلوآنزا از کشورهای دیگر وارد می‌شدند، امسال هم به‌نظر می‌رسد بخش زیادی از این واکسن‌ها وارداتی هستند، با این وجود مدتی قبل خبری مبنی بر ساخت واکسن داخلی آنفلوآنزا به‌گوش رسید؛ خبری که در آن مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیاد تولید واکسن آنفلوآنزا به رسانه‌ها گفت: «پس از مطالعات بالینی درصدد هستیم به میزان ۳ تا ۵میلیون دُز تولید داشته باشیم و نیاز کشور را رفع کنیم.» اما از قرار معلوم تولید این واکسن‌ها به زمستان امسال و فصل شیوع ویروس آنفلوآنزا نمی‌رسد.

درهمین‌باره حمیدرضا نجاری، رئیس اداره آنفلوآنزای بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: «بعضی از شرکت‌هایی که در زمینه واکسن فعالیت می‌کنند درخصوص واکسن آنفلوآنزا فعالیت خودشان را شروع کردند. اما همه این‌ها فعلاً در مرحله تحقیقات هستند نه تولید انبوه، بنابراین این‌که این واکسن‌های آنفلوآنزای تولید داخل بتواند برای تزریق امسال به دست ما برسد کمی محل اما و اگر دارد. البته وزارت بهداشت تمایل دارد از تولیدات داخل استفاده کند اما همان‌طورکه گفتم فعلاً مطالعات آن‌ها در مرحله تحقیقاتی است.»

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.