انتشار نتایج فاز ٢ واکسن ایرانی اسپایکوژن/ خنثی‌سازی ۸۷ درصدی ویروس در خون

محقق کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن گفت: نتایج کارشناسی شده کارآزمایی بالینی فاز دوم این واکسن به سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

پیام طبرسی، محقق کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن، با بیان اینکه نتایج فاز ٢ بالینی واکسن اسپایکوژن منتشر شد، گفت: فاز یک واکسن اسپایکوژن یا همان واکسن مشترک ایران و استرالیا در کشور استرالیا و فاز ۲ و ۳ در ایران، انجام شد. در فاز ۲ واکسن به ۴۰۰ داوطلب تزریق شد و خوشبختانه نتایج کارآزمایی بالینی رضایت بخش بود و عوارض جانبی جدی در داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی فاز دوم مشاهده نکردیم.

طبرسی بیان کرد: نتایج کارشناسی شده کارآزمایی بالینی فاز دوم واکسن اسپایکوژن به سازمان غذا و دارو ارسال شده است. بر این اساس بسیاری جای امیدواری دارد که این واکسن در سرم خونی ۸۷ درصد تزریق کنندگان واکسن اسپایکوژن توانسته ویروس کرونا را خنثی کند و میزان آنتی بادی مطلوبی در افراد ایجاد شود.

محقق کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن با اشاره به آخرین وضعیت واکسن اسپایکوژن تصریح کرد: در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن بر روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر تست شد و اکنون فاز سوم به پایان رسیده است و منتظر نتایج اثربخشی واکسن هستیم. نتایج نهایی یک ماه آینده آماده و میزان اثربخشی واکسن در گزارشی به سازمان غذا و دارو ارائه خواهد شد.

طبرسی درباره صدوز مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن بیان کرد: نتایج بینابینی کارآزمایی بالینی فاز سه به سازمان غذا و دارو ارسال شده است و در صورتی که همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود به زودی مجوز مصرف اضطراری را دریافت خواهیم کرد و در این صورت تا آخر مهر می‌توانیم ۳ میلیون دوز واکسن اسپایکوژن ماهیانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.