پروژه عظیم فیسبوک ۱۰ هزار نفر را شاغل می‌کند!

فیسبوک برای ساخت جهان مجازی «متاورس» ۱۰ هزار نفر در اروپا استخدام می‌کند.

بنابر اعلام این غول دنیای شبکه‌های اجتماعی افراد استخدام‌شده قرار است در توسعه پلتفرمی به نام «متاورس» (Metaverse) به خدمت گرفته شوند، شبکه‌ای که مدیران فیسبوک از آن با عنوان «بزرگترین تحول از زمان راه‌اندازی اینترنت موبایل» یاد می‌کنند.

تا کنون جزئیات دقیقی از این محیط مجازی منتشر نشده با این حال گفته می‌شود متاورس یک جهان آنلاین است که در آن با درآمیختن دنیای واقعی و اینترنت کاربران می‌توانند کار کنند، بازی کنند و از طریق هدست‌های موسوم به «واقعیت مجازی» با یکدیگر ارتباط بگیرند.

در سال‌های پیشین فیسبوک عمدتا به خرید پلتفرم‌های پیش‌ساخته و آینده‌دار (همچون اینستاگرام و واتس‌اپ) علاقه نشان می‌داد، با این حال متاورس به کلی ایده‌ای جدید است و فیسبوک می‌گوید کاربران با آن «عملکردی بسیار نزدیک به تعامل شخصی را تجربه خواهند کرد».

نیک کلگ، مدیر بخش بین‌الملل فیسبوک، در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه تصمیم جدید «سرمایه‌گذاری روی قدرت صنعت و پتانسیل استعدادهای فناوری در اروپا است» گفت: «متاورس این پتانسیل را دارد که فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی و خلاقانه‌ای را فراهم کند و اروپایی‌ها از همان ابتدا در شکل‌گیری آن نقش ایفا خواهند کرد.»

فیسبوک در بیانیه‌ای گفته است که سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا مزایای بسیاری از جمله «دسترسی به بازار مصرف گسترده، دانشگاه‌های درجه ۱ و استعدادهای بالا» دارد. به گفته این شرکت، مشاغل جدیدی که طی پنج سال آینده ایجاد خواهند شد شامل «مهندسان بسیار متخصص» خواهند بود.

این شرکت با بیان اینکه زیرساخت جدید «نمی‌تواند یک شبه ساخته شود»، برآورد کرده است که تحقق ایده واقعی متاورس ۱۰ تا ۱۵ سال به طول بیانجامد.

طرح جدید در حالی اعلام می‌شود که منتقدان می‌گویند فیسبوک با این کار، قصد انحراف افکار عمومی و اعاده حیثیت ازخود پس از حواشی و رسوایی‌های اخیرش را دارد.

ماه گذشته فرانسیس هاگن، مدیر محصول سابق فیسبوک، افشا کرد که تحقیقات داخلی این شرکت نشان داده بود سرویس زیرمجموعه اینستاگرام‌ بر سلامت روانی نوجوانان تأثیر می‌گذارد، اما فیسبوک پس از اطلاع از انتشار یافته‌ها خودداری کرده بود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.