تفاوت واکسن آنفلوآنزای ایرانی و خارجی چیست؟

واکسن ایرانی آنفلوآنزا تفاوتی با نوع خارجی ندارد.

محمد مهدی گویا مدیر کل دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم رعایت مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: در ابتدای دوران شیوع بیماری کرونا در سال ۹۸ تعدادی از مردم به بیماری آنفلوآنزا مبتلا و حتی بستری شدند اما خوشبختانه در سال گذشته تعداد افرادی که گرفتار بیماری آنفلوآنزا شده در سراسر کشور بسیار کاهش پیدا کرده بودبه طوری که آمار آن کم تر از ۱۰۰ مورد ابتلا در کل کشور بود.

او ادامه داد: رعایت دستورالعمل ها و انجام برخی از اقدامات دلیل اصلی کاهش میزان ابتلای مردم به بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته است. به دلیل آنکه میزان ابتلا ی مردم در سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر کل دفتر بیماری واگیر وزارت بهداشت افزود: پیش بینی می شود در دنیا و حتی کشورمان به دلیل کاهش میزان ابتلا و پایین آمدن سطح ایمنی مردم شرایط متفاوتی در زمینه بیماری آنفلوآنزا در دنیا و حتی ایران داشته باشیم.

گویا با بیان اینکه میزان موارد فوت بر اثر بیماری آنفلوآنزا در کشور بسیار ناچیز است، بیان کرد: کادر بهداشت و درمان مانند پزشکان و پرستاران و افرادی که در خط مقدم مبارزه به بیماری هستند باید به همراه افراد بالای ۶۵ سال که در معرض خطر قرار دارند همچنین بیماران قلبی و ریوی و سرطانی ها باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

او گفت: واکسن نوترکیب آنفلوآنزای تولید داخل هیچ تفاوتی با نوع خارجی آن ندارد و تمامی مراحل کارآزمایی بالینی را طی کرده است.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.