شوک مذاکرات وین به نرخ دلار در ایران

بازار در روزهای اخیر نشان داده است که تمایل زیادی برای از دست دادن کانال ۲۷ هزار تومانی ندارد و تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای ترجیح می‌دهد که حداقل خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی نگه دارد.

به گفته فعالان، یکی از عوامل مهمی که زمینه ساز افت نرخ دلار شد، خوشبینی دوباره نسبت به مذاکرات هسته‌ای بود.

اسکناس امریکایی مرز ۲۸ هزار تومانی را از دست داد تا یک بار دیگر تعیین کف نرخ دلار اهمیت پیدا کند. بازار در روزهای اخیر نشان داده است که تمایل زیادی برای از دست دادن کانال ۲۷ هزار تومانی ندارد و تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای ترجیح می‌دهد که حداقل خود را بالای محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی نگه دارد.

    دیروز اسکناس امریکایی تا محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان پایین رفت و در صورتی که زیر این محدوده تثبیت شود، احتمال افت نرخ تا محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان وجود خواهد داشت. در صورتی که دلار در روز جاری بتواند به بالای خط ۲۸ هزار تومان بازگردد، انتظارات نزولی تا حد زیای تضعیف خواهند شد.

    به گفته فعالان، یکی از عوامل مهمی که زمینه ساز افت نرخ دلار شد، ‌خوشبینی دوباره نسبت به مذاکرات هسته‌ای بود. دیروز برخی منابع داخلی از پیشرفت مذاکرات سخن می‌گفتند و عنوان می‌کردند که اکنون حتی ممکن است توافق موقتی صورت بگیرد که زمینه ساز آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران شود. در مقابل، عده‌ای از معامله گران سعی می‌کردند که خبر ضرب‌الاجل‌ مذاکراتی امریکا برای مذاکرات هسته‌ای را برجسته کنند.

    پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابعی مدعی شده دولت امریکا تا آخر ژانویه یا اوایل فوریه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین تصمیم می‌گیرد. این خبر دیشب تاثیر افزایشی در بازار نداشت ولی موجب شد که روند کاهشی در بازار پشت خطی محدود شود.

    دیگر مطالب
    ثبت نظر

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.