نجات یک زن از ارتفاعات برفی تهران پس از ۲۶ ساعت تلاش

امدادگران جمعیت هلال احمر استان تهران طی عملیاتی ۲۶ ساعته جان یک زن کوهنورد را در ارتفاعات شیرپلا نجات دادند.

حوالی ساعت ۱۴:۵۰ روز چهارشنبه، ششم بهمن ماه، گزارش سقوط و آسیب دیدگی یک کوهنورد زن در ارتفاعات شمال تهران به جمعیت هلال احمر استان تهران اطلاع داده شد که درپی آن چهار تیم عملیاتی از امدادگران این جمعیت به محل حادثه واقع در ارتفاعات شیرپلا مراجعه کردند.

با حضور امدادگران در محل و پس از حدود دو ساعت جستجو، امدادگران موفق به یافتن محل سقوط و محبوس شدن این زن شده و قصد انتقال وی به پایین را داشتند که شرایط جوی نامناسب و تاریکی هوا مانع از این اقدام شد و از این رو امدادگران مجبور به حضور در کنار این مصدوم شده و اقدامات اولیه درمانی را برای نجات جان این زن و جلوگیری از سرمازدگی انجام دادند.

صبح روز بعد، امدادگران با کمک سه تیم عملیاتی دیگر موفق شدند تا مصدوم را به ایستگاه تله‌کابین توچال انتقال داده و این زن را به پایین منتقل کنند که با انتقال این زن، وی در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفته و به مراکز درمانی منتقل شد.

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با تایید این خبر گفت که عملیات نجات این زن بیش از ۲۶ ساعت به طول انجامید و امدادگران جمیت هلال احمر عصر روز پنجشنبه به ماموریت خود خاتمه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران به شهروندان و حتی کوهنوردان نیز توصیه کرد که از صعود به ارتفاعات در شرایط نامناسب جوی خودداری کنند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.