پیش بینی بیت‌کوین ۴۰۰ هزار دلاری!

با وجود افت ارزش در بازار رمز‌ارزها آیا قیمت بیت‌کین تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۴۰۰ هزار دلار می‌رسد؟

وبسایت مقایسه محصول فایندر، در مقاله‌ای که اخیرا منتشر کرده قیمت بیت‌کوین را تا پایان سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این پیش‌بینی که از ۳۳ متخصص حوزه فین‌تک گرفته شده است، بیت‌کوین احتمالا در سال جاری به سقف قیمتی ۹۳ هزار و ۷۱۷ دلاری می‌رسد ولی در پایان سال به قیمت ۷۶ هزار و ۳۶۰ دلار سقوط خواهد کرد. این رقم تقریبا ۶۰ درصد بالاتر از قیمتی است که بیت‌کوین در ابتدای سال ۲۰۲۲ داشته است.

این هیات متخصصان همچنین برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ هم پیش‌بینی کرده است. هر چند پیش‌بینی‌های اخیر کمتر از پیش‌بینی‌های ماه اکتبر بوده است. در حال حاضر هر بیت‌کوین در محدوده ۳۷ هزار دلاری معامله می‌شود.

بر اساس این پیش‌بینی بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۵ به قیمت ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ دلاری می‌رسد که هفت درصد کمتر از پیش‌بینی ماه اکتبر است. در پایان ۲۰۳۰ هم انتظار می‌رود بیت‌کوین از مرز ۴۰۶ هزار دلار هم عبور کند که البته ۲۸ درصد پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی است.

تاثیر نرخ بهره

فایندر در این رابطه توضیح می‌دهد افزایش نرخ بهره احتمالی موجب شده که این هیات پیش‌بینی خود را نسبت به ماه اکتبر تعدیل کند.

اگر چه فدرال‌رزرو در نشست اخیر خود نرخ بهره را تغییر نداد، بازارها انتظار دارند که بانک مرکزی چند بار در سال جاری نرخ بهره را افزایش دهد. به عنوان مثال بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی کرده بود که افزایش نرخ بهره در سال جاری چهار بار خواهد بود.

در حالی که پیش‌بینی‌کنندگان می‌گویند افزایش نرخ بهره اثری منفی روی بازار رمزارزها خواهد داشت، برخی معتقدند که حالا زمان خوبی برای خرید بیت‌کوین است. یکی از این افراد فرد شبستا، موسس سایت فایندر است.

این تحلیلگر معتقد است یکی از جنبه‌های قدرتمند منحصربفرد تاثیرگذار روی چشم‌انداز بازار رمزارزها، پلتفرم‌های تامین مالی غیرمتمرکز است که دسترسی به تامین مالی را رقابتی می‌کند. شبستا گفت من به شخصه انتظار دارم که بیت‌کوین در پایان سال به ۱۰۵ هزار دلار برسد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.