دنیا به ما می‌خندند!

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی‌نژاد، یادداشتی تلگرامی با عنوان «دنیا به ما می‌خندند!» نوشت.

این روزها موج تازه ای از تخریب ساختمانهای دولتی احداث شده در سواحل دریای مازندران یا حاشیه رودخانه چالوس به راه افتاده است.

نمایش تلویزیونی تصاویر رقت انگیز تخریب ساختمانهای شیک نوساز متعلق به دستگاههای دولتی از جمله قوه قضاییه، نه فقط حس رضایت و خوشحالی را در مردم بوجود نمی آورد، بلکه موجب تاسف و دستمایه تمسخر در داخل و خارج از ایران می شود.

وقتی عملیات اجرایی یک سازه ساختمانی به پایان می رسد، معنایش این است که آن ساختمان از محل به کارگیری سرمایه های ملی بوجود آمده است، بنابراین اصالت دارد و باید از آن محافظت شود.

اگر برای احداث ساختمان، از مراجع قانونی مجوز اخذ شده باشد، هیچ تقصیری متوجه سازنده نیست و صادر کننده مجوز باید بازخواست شود و پاسخ دهد که بر چه اساسی اقدام به صدور جواز ساخت کرده است و اگر غیرقانونی ساخته شده باشد، باید از آن مدیر یا مقام مسوول، در باره تصمیم غیر قانونی اخذ شده و هزینه های پرداخت شده از بیت المال برای انجام آن، توضیح خواسته شود و برای متخلفان، مجازات های لازم را در نظر بگیرند.

تخریب عامدانه یک ساختمان بویژه وقتی هزینه آن از بیت المال تامین شده باشد، مفهومی جز بر باد دادن سرمایه های ملی ندارد. تجدید نظر اساسی در این رویکرد و بویژه نمایش رقت انگیز تخریب یک ساختمان از رسانه ملی، ضرورتی انکار ناپذیر است.

به نظر می رسد اتخاذ روش های دیگر برخوردی با خاطیان، به جای تخریب ساختمان، اولویت بیشتری یافته باشد. شاید وضع جریمه های سنگین به جای تخریب، راه کار عاقلانه تری باشد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.