اخبار مهم برای بورس امروز دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

مهم‌ترین اخبار برای بازار بورس امروز دوشنبه یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ کدام است؟

رشد دستوری شاخص کل در حالی از سه روز گذشته ادامه دارد که حجم و اررش معاملات همچنان پایین است. اما بورس امروز تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی است.

مقدسی، معاون وزیر اقتصاد گفت: در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰بیش از ۱۰میلیون و ۲۲۸هزار تن کالای خارجی از مسیر عبور کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵درصد رشد داشته است. سال ۹۳ ترانزیت کالاهای خارجی به بیش از ۱۳میلیون تن رسیده بود که پس از آن نه تنها رشدی در این موضوع نداشتیم بلکه در سال های ۹۸ و ۹۹این میزان به هفت و نیم میلیون تن رسید.

عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: دامنه نوسان همان قیمت‌گذاری دستوری است زیرا نمی گذارد بازار در مسیر عرضه و تقاضا و بدون دخالت‌های دستوری مسیر و راه خود را پیدا کند. اکنون با توجه به جلسات متعددی که در سازمان بورس با بورس ها در خصوص این مورد برگزار شده به جمع بندی‌های لازم رسیده‌ایم. اکنون با توجه به جمع‌بندی ها و تصمیمات اخذ شده امید می‌رود طی یک یا دوماه آتی شاهد تغییرات اساسی در حوزه دامنه نوسان باشیم، اما ناگفته نماند این موضوع قرار است به صورت تدریجی رخ دهد تا لطمه ای به بازار سهام وارد نشود.

اقتصاددانان گلدمن ساکس و وال استریت پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را بیش از آنچه انتظار می‌رفت افزایش دهد. آن‌ها پیش‌بینی کردند فدرال رزرو امسال نرخ بهره را پنج بار افزایش می‌دهد و به محدوده ۱٫۲۵ درصد تا ۱٫۵ درصد می‌رساند. پیش از این قرار بود نرخ بهره ثابت بماند.

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق: مجلس با هدف حمایت از تولید داخل و کشاورزان و جلوگیری از قاچاق کالا، قیمت خرید تضمینی گندم را از کشاورزان از مبلغ ۵ هزار تومان سال ۱۴۰۰به رقم ۹ هزار و پانصد تومان افزایش دادند.

معاون وزارت خارجه انگلیس خواستار پایبندی ایران به برجام و توقف فوری غنی‌سازی اورانیوم شد. جیمز کلیورلی به الجزیره گفت: ما به ایران پیشنهاد داده‌ایم در صورت پایبندی به توافق هسته‌ای، تحریم‌ها لغو می‌شود.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.