هیچ دولتی در جهان با رای مردم موجودیت خود را به دست نیاورده است

ازغدی گفت: فیدل کاسترو زمانی گفته بود که اگر خمینی و این مردمی که در کنار او بودند را داشتیم، دنیا را فتح می کردیم.

به نقل از فارس، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سی و هشتمین جلسه ستاد تحکیم وحدت با بیان اینکه امام خمینی(ره) معتقد بودند که بدون حضور مردم به صحنه آمدند، اظهار داشت: این امر ناکام ماند. او گفت: «آنها را بیدار کنید تا خودشان تصمیم بگیرند.

وی به اهمیت نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فیدل کاسترو زمانی گفته بود که اگر خمینی و این مردمی که در کنار او بودند را داشتیم، دنیا را فتح می کردیم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار بود که انگلیس، اسرائیل و آمریکا پشت سر هم تا این حد شکست خوردند و نباید این شکست ها را دست کم بگیریم، اظهار داشت: این شکست ها در این زمینه ناکام ماندند. هیچ پیروزی انتخاباتی رخ نداده و هیچ قانون اساسی پس از تدوین توسط نمایندگان مردم مجدداً در معرض دید مردم قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند ما نه تنها در ایران بلکه در جهان دموکراسی را ترویج خواهیم کرد. این در حالی است که هیچ حکومتی در جهان با رای مردم موجودیت خود را به دست نیاورده است و در گام بعدی هیچ قانون اساسی به تصویب نمایندگان مردم و با رای مردم شرق و غرب جهان نرسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اسلام بدون حکومت شعار زیبایی است؛ اما این شعار در واقع همان شعار خوارج در زمان امیرالمومنین علیه السلام است، ایشان فرمودند: جامعه نمی تواند بدون حکومت باشد، پس باید بین حکومت خوب یا بد یکی را انتخاب کنیم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه ایران اولین کشوری است که در این صد سال انقلاب مردمی موفقی در آن رخ داد و توانست با افتخار خود را از سلطه نظام سلطه نجات دهد، افزود: امام خمینی (ره) نشان دادند که خط دیگری از مردم سالاری است. در مقابل ملت است

وی بیان کرد: امام معتقد بودند آمدن به صحنه بدون مردم منجر به شکست می شود بنابراین باید مردم را بیدار کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند و تشکیلات و حکومت مردمی را خود مردم بسازند. به هر حال تا مردم به صحنه نیایند هیچ انقلابی رخ نخواهد داد و قطعاً هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما محبوبیت نداشته است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در کنار همه ملت های مظلوم از جمله ملت فلسطین ایستاده است، افزود: باید توجه داشت که تاکنون هیچ رژیمی اصل وجودی خود را به رای و رفراندوم قرار نداده است و هیچ رژیمی از سوی ملت فلسطین به رای گیری و رفراندوم نرفته است. رأی مردم به قدرت نرسیدند و تنها کشوری که حتی پس از انقلاب اصل انقلاب را به رفراندوم گذاشت، همچنان ایران بود و حتی برای قانون اساسی باز هم با مردم مشورت شد و در هیچ دموکراسی این اتفاق نیفتاده است. .

وی تصریح کرد: هر جامعه بشری با هر دینی نیازمند حاکمیت و رهبری است بنابراین نمی توان گفت که رهبر و حکومت نمی خواهیم.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.