سرکرده داعش کشته شد

رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای از کشته شدن ابوابراهیم القرشی، سرکرده داعش در عملیات هلی برن نیروهای آمریکایی در شمال غرب سوریه خبر داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه آورده است:

شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی ایالات متحده در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن تر انجام دادند.

وی در ادامه آورده است: ما به برکت مهارت و رشادت نیروهای مسلح خود، ابوابراهیم الهاشمی القرشی، سرکرده داعش را از میدان نبرد بیرون کشیدیم. همه آمریکایی ها به سلامت از عملیات بازگشته اند. من امروز صبح سخنانی را به مردم آمریکا ارائه خواهم کرد. خداوند نیروهای ما را حفظ کند.

برخی منابع پیش از این اعلام کرده بودند که آزمایش DNA بر روی اجساد به جا مانده در نتیجه عملیات هلی برن آمریکا در سوریه برای تایید مرگ عبدالله قرداش” معروف به ابو ابراهیم القرشی، سرکرده گروه تروریستی داعش در حال انجام است.

این منابع به شبکه العربیه گفتند، در بین کشته شدگان عملیات ویژه آمریکا در ادلب سوریه، سه زن که گمان می‌رود همسران، سرکرده گروه تروریستی داعش باشند وجود دارند.

این منابع خاطر نشان کردند، این افراد پس از آنکه یکی از آنها خود را در داخل منزل مورد هدف منفجر کرد، کشته شدند.

القرشی یکی از شخصیت‌های قدرتمندی است که پس از هلاکت ابوبکر بغدادی در سال ۲۰۱۹ برای سرکردگی وی در این تشکیلات تروریستی بیعت صورت گرفت.

به گفته یک مقام امریکایی، این عملیات بزرگترین عملیات نیروهای آمریکایی در شمال غرب سوریه از زمان کشته شدن بغدادی است.

نیروهای ویژه آمریکا در عملیاتی سه ساعته که پنتاگون آن را “حمله ای موفقیت آمیز، گسترده و ضد تروریسم” در شمال غرب سوریه خواند، ۱۳ تن از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

پنتاگون هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی هدف این حمله بوده است، ارائه نکرد. ساکنان و فعالان توصیف کردند که شاهد یک حمله زمینی بزرگ بودند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده با استفاده از هلیکوپتر در منطقه فرود آمدند و به خانه‌ای حمله کردند.

پیش از این، رویترز به نقل از برخی گروه‌های مسلح سوریه گفت، حمله ائتلاف یک تروریست وابسته به القاعده را هدف گرفت. اما هویت وی و سرنوشت قطعی این تروریست را مشخص نکرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.