قیمت بیت‌کوین از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرد

قیمت بیت کوین سقف دو هفته اخیر خود را شکست و از مرز ۴۰ هزار دلار فراتر رفت. بزرگترین رمز ارز بازار اخیرا افت چشمگیری را تجربه و برخی تحلیلگران را نگران کرده بود. ولی حالا با افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار شاهد رشد مجدد قیمت این ارز دیجیتال هستیم.

قیمت بیت کوین از دیروز با یک رشد بالغ بر ۱۰ درصدی به حدود ۴۱۶۰۰ دلار رسیده و برای اولین بار از ۲ بهمن ماه آستانه مهم ۴۰ هزار دلار را پشت سر گذاشته است. منتها این رمزارز هنوز با قیمت تاریخی خود در حوالی ۶۹ هزار فاصله زیادی دارد.

به گزارش کوین‌دسک، «دنیل کوکان»، تحلیلگر شرکت Crypto Finance AG می‌گوید سقف قیمتی بعدی ۴۲ تا ۴۳ هزار دلار است. او حد حمایت بیت کوین را ۳۳ یا در بدترین حالت ۲۸ هزار دلار می‌داند. به دنبال رشد قیمت این رمزارز، سایر کوین‌ها هم رشد خوبی داشتند. اتریوم در ۲۴ ساعت اخیر با بیش از ۱۰ درصد رشد دوباره وارد کانال ۳ هزار دلار شد. لایت کوین هم با رشدی مشابه اکنون در حوالی ۱۲۰ دلار معامله می‌شود.

وابستگی قیمت بیت کوین به بازار‌های جهانی در تردید

بازار ارز‌های دیجیتال اخیرا وابستگی قابل توجهی به بازار‌های جهانی داشته است. ولی در حال حاضر به نظر می‌رسد که شکافی میان این دو بازار به وجود آمده، چون رشد اخیر قیمت‌ها در این بازار با افت قیمت‌ها در شاخص نزدک و S&P ۵۰۰ همراه بود.

قیمت بیت کوین به دنبال انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در ماه ژانویه مبنی بر رشد غیرمنتظره آمار مشاغل کاهش پیدا کرد. این دسته از گزارش‌ها معمولا برای بیت‌کوین منفی تلقی می‌شوند، چون این احتمال را مطرح می‌کنند که فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره بازار را کنترل کند.

با این وجود «ادوارد مویا»، تحلیلگر شرکت Oanda می‌گوید علی‌رغم فشار فزاینده تورمی که نرخ بازدهی اوراق جهانی را به سمت بیشتر شدن پیش می‌برد، بیت کوین توانسته خود را به پایداری برساند.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.