پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۷ بهمن/ ریزش شدید دلار بازار سهام را تکان می‌دهد؟

بورس تهران امروز رشد کم رمقی را تجربه کرد. پیش بینی بورس فردا یک‌شنبه ۱۷ بهمن به چه صورت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، امروز شاخص کل بورس افزایش بیش سه هزار واحدی داشت و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۹ درصد افت کرد.

آنگونه که رویترز و آسوشیتدپرس گزارش داده‌اند آمریکا تحریم‌هایی که پیش از این روی برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای وضع کرده بود را لغو کرده است.

روزنامه لبنانی الاخبار، چاپ بیروت روز ادعا کرده که یک نشست امنیتی بلند پایه بین مسئولان ایران و آمریکا انجام شده. بر اساس اعلام این روزنامه محل این نشست در برلین بوده و هدف آن تسهیل توافق هسته‌ای است.

بر این اساس می‌توان گفت آنچه ظرف امروز و دو هفته قبل رخ داده، مقدمه مذاکرات هسته‌ای است و بیشتر شامل اقداماتی است که حسن نیت طرفین را ثابت کند. پس از آن احتمالا می‌توان امیدوار بود که تحریم‌های بانکی و نفتی ایران هم رفع شود.

پیش بینی بورس فردا/ معاملات بورس کم‌رونق می‌شود؟

نیما میرزایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: پیش‌بینی می‌کنیم فردا معاملاتی نسبتا کم‌رمق و متعادلی را داشته باشیم.

میرزایی توضیح می‌دهد: علی رغم افت قیمت دلار، ریزش شدید را برای سهام دلاری شاخص‌ساز متصور نیستم.

وی ادامه می‌دهد: دو دلیل برای این وضعیت بازار سرمایه وجود دارد. اول به دلیل حمایت نسبتا قوی حقوقی‌ها و دوم هیجان فروش برخی از سهام ناشی از توافق و افت دلار در بازار آزاد در هفته‌های پیش‌خور شده است.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند: با توجه به روند با ثبات ارز نیما و رشد ادامه‌دار کامودیتی‌ها. بورس به این جمع بندی رسیده که سهام سود ساز از نظر بنیادی مشکلی ندارند.

میرزایی در نهایت می‌گوید: گروه بانکی پس از اصلاحی اندک میتواند مجددا در کانون توجه خریداران و بازار قرار بگیرد.

دیگر مطالب
ثبت نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.