نیمی از آلمانی ها حامی محدودیت ورود مهاجران هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که تقریبا نیمی از شهروندان آلمانی ازمحدود کردن ورود آوارگان و پناهجویان به آلمان به سطح ۲۰۰ هزار نفر در سال حمایت می کنند.

به گزارش روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ»، نتایج نظرسنجی موسسه «امنید/Emnid» گویای آن است که شهروندان آلمانی درباره محدود کردن ورود مهاجران به ۲۰۰ هزار نفر در سال اختلاف نظر دارند.
این نتایج نشان می دهد که ۴۴ درصد شهروندان آلمانی مخالف اقدامات محدود کننده علیه پناهجویان و آوارگان هستند. 
ایالت های شرق آلمان قویا از محدود کردن ورود آوارگان و مهاجران حمایت کردند که میزان حمایت از این دیدگاه بین آنان ۵۸ درصد بود. 
«هورست زیهوفر» نخست وزیر ایالت بایرن آلمان اوایل ماه ژانویه (دی) گفته بود که آلمان نمی تواند مدیریت ورود ۲۰۰ هزار آواره و پناهجو را برعهده بگیرد، اما کنترل بیشتر از این تعداد امکان پذیر نیست. 
آلمان یکی از اصلی ترین مقاصد صدها هزار پناهجو و آواره ای است که در نتیجه جنگ یا فقر از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به دنبال سرپناهی امن در اروپا هستند. 
دولت آلمان سال گذشته میلادی یک میلیون و ۱۰۰ هزار پناهجو را پذیرش کرده است که این امر تا اندازه ای باعث بالا گرفتن بیگانه ستیزی در این کشور شده است.
واقعه اخیر آزار و اذیت جنسی زنان و سرقت از آنها در شهرهای کلن، هامبورگ و اشتوتگارت در جشن های سال نو میلادی، سیاست های درهای باز «انگلا مرکل» صدراعظم آلمان را که حتی از سوی هم ائتلافی ها مورد انتقاد بوده، بیش از پیش زیر سوال برده است. 
حدود یک هزار نفر که گفته می شود بیشتر از مهاجران عربی و آفریقایی بوده اند، در آخرین شب سال ۲۰۱۵ در شهر کلن ابتدا شروع به منفجرکردن ترقه و سپس با تشکیل گروه های کوچک اقدام به آزار و اذیت جنسی و سرقت از زنان کردند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.