داعش خط لوله نفت در حومه حمص را منفجر کرد/ داعشی‌ها در حومه حلب در محاصره کامل ارتش سوریه

ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با افراد مسلح روستای طعوما در حومه لاذقیه و روستای دویر زیتون در حومه شمالی حلب را تحت کنترل خود درآورد. در همین حال ارتش سوریه نیروهای داعش را در حومه حلب به محاصره خود درآورده است.

شبکه المیادین گزارش داد که ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با افراد مسلح روستای طعوما در حومه شمال شرقی لاذقیه را تحت کنترل خود درآورد. منطقه طعوما یکی از مهمترین خطوط دفاعی افراد مسلح از کنسبا در حومه لاذقیه به شمار می‌آید.
ارتش سوریه و هم‌پیمانانش همچنین حمله شدید داعش به منطقه مقالع در غرب پالمیرا را ناکام گذاشتند. ارتش سوریه در حومه شرقی حلب نیز به پیشروی خود ادامه می‌دهد و به ایستگاه حرارتی نزدیک شده و اعضای داعش را در برخی از این مناطق محاصره کرده است.
ارتش سوریه همچنین ظرف ساعات گذشته تپه مکسور در شمال ایستگاه حرارتی واقع در جنوب غرب شهر باب را تحت کنترل خود درآورد.
ارتش سوریه همچنین روستای دویر زیتون واقع در حومه شمالی حلب را کاملا تحت کنترل خود درآورد و جان برخی از افراد مسلح را گرفته و برخی از آنها را زخمی کرد.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای مسلح با هماهنگی نیروهای پشتیبان امنیت و ثبات را به روستای دویر زیتون در حومه شمالی حلب بازگرداندند.
در همین حال یک منبع میدانی از حلب در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه همچنان عملیاتی را که بزرگترین عملیات در نوع خود در حومه شرقی حلب به شمار می‌آید را تکمیل می‌کنند تا به پیشروی خود در این منطقه ادامه دهند و به طرف دیگر شهر برسند و آنجا فرودگاه بین‌المللی حلب به منطقه صنعتی و تپه بزرگ "حاصل" قرار دارد.
پیشتر نیز ارتش سوریه منطقه استراتژیک ویعه در حومه شرقی حلب را آزاد کرد.
این منبع عنوان داشت: آزادسازی و حفظ نیروگاه حرارتی که مهمترین پایگاه در حومه شرقی است به منزله جان بخشیدن به تمام شهر حلب و مجهز کردن آن به برق است که از حدود سه سال قبل از آن محروم بوده است.
در جنوب حلب نیز در روستای سفیره یگان‌های ارتش سوریه توانستند روستای بلوزه در جنوب شهر سفیره را که در مسیر تنها خط امدادرسانی نیروهای دولتی در ریف حلب قرار دارد و تروریست‌های داعش برای قطع کردن این مسیر و سیطره بر آن تلاش می‌کنند تحت کنترل خود درآورند. اما این روستا به دلیل بلندی‌های مرتفع خود و موقعیت جغرافیای آن به نیروهای نظام سوریه برای حملات در بعد ده‌ها کیلومتر کمک می‌کند.
به این ترتیب اعضای داعش به صورت کامل در حومه حلب محاصره شده‌اند و چیزی نمانده که راه‌ها از تمامی جهت‌ها بر آنها بسته شود.
از سوی دیگر، افراد مسلح داعش خط انتقال نفت روستای ام تدبیر در حومه شرقی حمص را منفجر کردند.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.