شناسایی و حذف 132 سایت منتسب به شبکه های تروریستی و داعش در کشور

رییس پلیس فتا نیروی انتظامی، از شناسایی و حذف 132 سایت منتسب به شبکه های تروریستی، داعش و نیز جدال مرزی در عرصه بین المللی خبر داد.

سردار کمال هادیان فر روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در یک سال وهشت ماه گذشته، پلیس فتا به شناسایی و حذف صفحات منحصرا داعشی یا افرادی که به نوعی از داعش حمایت می کردند و ترویج دهنده افکار آنها بودند، پرداخته است. 

وی با اشاره به شناسایی 285 سایت در این بازه زمانی ادامه داد: از این تعداد، 108 سایت مربوط به خارج از کشور بوده که توسط پلیس بین الملل نسبت به حذف آن اقدام شده است. هادیان فر ادامه داد: 34 صفحه پروفایل در این زمینه غیرفعال بود و 53 نفر در داخل کشور شناسایی و به محاکم قضایی تحویل شدند.

به گفته وی، برخی از این افراد فریب خورده بودند که از آنها تعهد گرفته شد و برخی اصرار به جرم داشتند که با حکم قضایی با آنها برخورد قانونی شد. رییس پلیس فتا نیروی انتظامی ادامه داد: بیشتر این سایت ها در استان های جدال مرز و کمترین آنها در نقاط مرزی کشور شناسایی و حذف شدند.

وی ادامه داد: طرح هایی که پلیس فتا اجرا کرده در ابتدا با تذکر، مرحله بعدی هشدار و در مرحله سوم مسدودسازی و از دسترس خارج کردن و در مرحله نهایی تشکیل پرونده بوده است. هادیان فر گفت: در جاییکه صفحات مجرمانه اصرار به تکرار جرم خود داشته اند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

رییس پلیس فتا نیروی انتظامی در مورد شناسایی فردی که اقدام به شایعه تهدید داعش در 20 آذر ماه کرده بود، افزود: در فضای مجازی به نقل از فرمانده سپاه پاسداران منتشر شده بود که فرمانده داعش ایران را تهدید کرده و منشاء این شایعه داخلی بود و تذکر لازم به وی داده شد. 

وی ادامه داد: منشاء این شایعه خارجی نبوده و فرمانده سپاه هیچگونه مصاحبه ای با «سی ان ان» – CNN – با این مضمون انجام نداده است.  هادیان فر گفت: این فرد ظرف 24 ساعت در کانال ها شناسایی و مشخص شد که مغرض نبوده و اصراری بر جرم نداشته است. 

به گفته وی، این فرد در یکی از استان های شمالی کشور اقدام به انجام این شایعه کرده است. وی افزود: حمله سایبری از سوی داعش بصورت جدی نداشته ایم.

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.