ولایتی: راه‌حل نظامی برای منطقه قابل تصور نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با رئیس انجمن اتریش-ایران تاکید کرد که راه‌حل نظامی برای منطقه قابل تصور نیست.

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اتریش یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی در روابط با ایران است و با وجود مشکلاتی که با برخی کشورهای اروپایی داشتیم این کشور در فصل جدیدی از روابط در اولویت ما قرار دارد. علی اکبر ولایتی عصر شنبه در دیدار با رئیس انجمن اتریش – ایران اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
وی در پاسخ به خواسته رئیس انجمن ایران – اتریش مبنی بر نظرش در مورد منطقه اظهار داشت: امروز شاهد وضعیت حساس در منطقه هستیم. در گذشته اوضاع بین المللی در وضعیت منطقه تاثیرگذار بوده است اما امروز تغییر یافته و شرایط منطقه ای معادلات بین المللی را تحت تاثیر قرار می دهد.
ولایتی گفت: متاسفانه با دخالت کشورهای خارجی بدون هیچ گونه مشروعیت قانونی و بین المللی علیه کشورهای قانونی منطقه و حمایت برخی کشورهای مرتجع منطقه، وضعیت هرج و مرج و بی ثباتی را شاهد هستیم. وی تاکید کرد : راه حل نظامی برای منطقه قابل تصور نیست.
وی در حاشیه دیدار با فاسلابند رئیس انجمن اتریش – ایران در جمع خبرنگاران با ارزشمند خواندن این دیدار اظهار داشت: در این زمینه، استعداد از سرگیری مجدد روابط دوستانه و نزدیک تر بین ایران و اتریش را در ظرفیت های دو کشور می بینیم.
ولایتی ادامه داد: گفت و گوهای بسیار ارزشمندی در توسعه روابط دو جانبه داشتیم و هم اینک در چارچوب ارتباط بین مرکز تحقیقات استراتژیک و آکادمی علوم دیپلماتیک وین که به ریاست آقای فاسلابند تشکیل شده و مرکز تحقیقات بسیار مهمی است، از بنده دعوت کرده اند در تبادل تجربیات دو طرف دیداری از این مرکز داشته باشیم که این دعوت پذیرفته شد.
ولایتی گفت: انشاء الله در چارچوب این رفت و آمدها در آینده این ارتباط ها بین مرکز تحقیقات استراتژیک و آکادمی برقرار شود که کمک خواهد کرد بین دو کشور همکاری های دو جانبه منطقه ای و بین المللی بیشتر شود.
وی اظهار داشت: هر دو طرف علاقه مندیم در منطقه خاورمیانه همکاری های اروپایی ها را در جهت ایجاد صلح در کشورهایی مانند سوریه داشته باشیم که می تواند به نفع صلح جهانی باشد.

 

دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.