وزیر امنیت ملی آمریکا: سخنان نامزدهای انتخاباتی علیه مسلمانان مغایر منافع ملی است

وزیر امنیت ملی آمریکا با انتقاد از مواضع توهین آمیز و تند نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مسلمانان در کمپین های انتخاباتی خود گفت: مورد هدف قرار دادن یکی از اقشار قومی و یا مذهبی جامعه مانع تلاش‌های دولت برای ایجاد ارتباطات لازم در جهت خنثی کردن حملات احتمالی در کشور می شود.

جی جانسون در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبری ان بی سی، گفت: اظهارات تند نامزدهای جمهوریخواه درباره مسلمانان تلاش های مربوط به امنیت ملی کشور را به مخاطره انداخته است.
وی اظهارات «ملتهب و تحریک آمیز» نامزدهای انتخاباتی مانند گشت زنی در محله های مسلمان نشین آمریکا، ممنوعیت ورود مسلمانان به کشور و یا سیاست های مهاجرتی مبتنی بر مذهب را رویکرد های زیان آوری توصیف کرد که امنیت داخلی و منافع ملی آمریکا را با خطرات جدی روبرو خواهد کرد.
دونالد ترامپ و تد کروز نامزد های پیشرو انتخاباتی از حزب جمهوری‌خواه به بهانه حوادث تروریستی اخیر در بروکسل بر حملات خود علیه مسلمانان جهان و آمریکا افزوده‌اند.
ترامپ هفته گذشته درپی حملات بروکسل بار دیگر بر ضرورت بستن مرزهای آمریکا به روی مسلمانان تاکید کرد و تد کروز دیگر نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز خواستار گشت های مستمر امنیتی در محله های مسلمان نشین کشورش شده بود.
هم چنین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای لفاظی‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور درباره مهاجرت مسلمانان و مساله شکنجه را برای آمریکا شرم آور خواند.
دیگر مطالب

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.